Friday, February 9, 2018

Apabila Selera Hilang, Laksa Penang Jadi Penyelamat


Hi korang....

Entry santai dari SA hari ni....update tekak masih tak ok...masih tak sihat...rasa pahit masih ada...telan air liur pun pahit...penat makan lozenge dah...sesekali allah duga dengan nikmat sakit tekak, batuk yang melampau kan. Oh ye SA dah start kerja hari ni setelah MC selama 2 hari. Baru awal tahun dah MC dah...nasib baik MC banyak...

Nampak sedap kan laksa tu...memang sedap pun tapi SA tak lalu nak makan...semangkuk tu tak habis pun SA makan...Biasa tiap kali beli memang habis je makan...hari ni dapat laksa yang cukup segala rasa, ikan pun banyak..sekejapan je habis pakcik tu jual kat Flea Market SSM. Tapi tu la tekak ni kan...mengada sangat...malas nak layan SA makan je...tapi dapat la setengah mangkuk SA makan...jadi lah dari takde kan..SA dh buat back up roti krim..mana tau petang- petang kang lapar...ni tadi alas perut je dulu sebab nak makan ubat kan...

Korang makan apa tengahari tadi?


17 comments:

  1. makan kuewteow sup tadi
    perghhh
    sedapnya laksa penang

    ReplyDelete
  2. bila tekak masih tk ok ni ..kdg2 mcm2 nk mkn ...laksa tu pekat nmpknye

    ReplyDelete
  3. Hihi, aina pun br lepas makan laksa kak SA. Terliur tgk kak SA mkn laksa.

    ReplyDelete
  4. ya allah pekatnya kuah dia. gws kak SA. saya pun suka rasa masam2 laksa ni

    ReplyDelete
  5. Sep sikit ! Suka jugak makan laksa penang! huhu~
    alahai, semoga segera sembuh sis !

    Nona makan nasikkk and ikan caru ini hari~

    ReplyDelete
  6. Nampak sedap.
    Tapi lagi minat laksa JDT

    ReplyDelete
  7. mmg kalau tak berapa sihat..yg sedap pun x lalu..gws SA

    ReplyDelete
  8. Terlambat masuk, semalam makan nasi ayam. Rumah ni pun anak sakit tekak batuk2 minggu nih. Musim agaknya ye ramai sakit tekak dengan demam.

    ReplyDelete
  9. Nampak sedap laksa tu SA, semoga cepat sembuh ya.. Kalau tak sihat, nak pulak sakit tekak memang tak selera sangat nak makan..

    ReplyDelete
  10. Sedaonya laksa kak...kalo makan laksa timun saya tak buh..xsuka

    ReplyDelete
  11. Kecur air liur tengok laksa tu. Sedapnya!

    ReplyDelete
  12. Laksa sedapnya....
    dah lama x buat laksa...
    skrg ni popular laksa telur sarang tuh kan...

    ReplyDelete
  13. alahai..siannya SA..dah sihat ke ni?

    ReplyDelete
  14. Kena berpantang makan laksa setahun la macam ni sebab baru abis berpantang bersalin

    ReplyDelete
  15. perghhhh..laksa memang penambah selera. Khaty masih pantang lagi. hihihi

    ReplyDelete
  16. Kalau makan laksa, suka ada telur lebih.. ;)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah