Saturday, February 10, 2018

Al Fatihah Mohd Shahir Mohd Nasir, Damailah Kamu Disana

Hi korang...

Tiba- tiba SA teringat...teringat pada adik sepupu yang sangat rapat dengan SA...especially dengan adik beradik SA...adik sepupu yang sentiasa menyenangkan hati semua orang...Arwah baik walau ada sedikit nakalnya..masih terbayang dimata sehari sebelum dia meninggal dunia..SA memang datang melawat dia di hospital..tapi sayangnya dari jauh SA datang tak dapat masuk melawat..doktor tak benarkan...nyata jangkaan SA tepat..allah seolah- olah tidak membenarkan SA melihat dia dalam keadaan nazak ketika itu..SA memang sangat- sangat kesal. Nak plak kalau SA dapat melawat sampai sekarang mesti SA terigau- igau. 


 Arwah adik sepupu berbaju belang...


Mesra di panggil Bang Long...tak pernah lekang dengan senyuman..seorang adik yang sentiasa buat semua tak kering gusi..walau apa pun agenda keluarga di kampung mesti ada dia..kalau tak ada macam takde seri...
Kini dah 2 tahun  dia pergi tinggalkan kami..tinggalkan dunia...tinggalkan ibunya dan adik beradiknya...sunyi..tiap kali tiba Lebaran kampung kami sunyi..tiada lagi hilai tawa dan keletah lucunya mengusik kami..tiada lagi adik lelaki yang boleh diharap menjaga api lemang..semua dah hilang...hilang di bawa kenangan...

Alfatihah adik...

Tiada siapa yang melupakan...semua sentiasa merindui..bila balik kampung bagai terbayang- bayang..bagai bayangmu masih berkeliaran...rindu kami semua hanya mampu kami pendam..bayangkan rindu ibunya..adik beradiknya...damailah kamu di sana...kenangan bersamamu tetap bersemadi di dalam ingatan...

Alfatihah....

18 comments:

  1. Al-Fatihah. Innalillahiwainnailaihirajiuun...

    ReplyDelete
  2. al fatihah. org yang baik sentiasa dalam ingatan

    ReplyDelete
  3. Al fatihah... Semoga roh arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman.

    ReplyDelete
  4. Innalillahiwainnaillaihirojiun... Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beramal soleh, amin

    ReplyDelete
  5. Alfatihah..nmpk raut wajahnya tu...jenis happy go lucky

    ReplyDelete
  6. Sakit ke kak? Alfatihah buat arwah

    ReplyDelete
  7. allahuakhbar.. salam takziah kak. semoga ditempatkan dalam kalangan mereka yang dikasihi-Nya..

    ReplyDelete
  8. Al Fatihah buat arwah. Semoga rohnya tenang di sana

    ReplyDelete
  9. Al-Fatihah buat arwah. Semoga ditempatkan bersama org2 yg beriman. Amin.

    ReplyDelete
  10. Al-fatihah untuk arwah adik sepupu kak SA.

    ReplyDelete
  11. Al Fatihah untuk arwah, semoga ditempatkan bersama-sama orang yang soleh.. aamiin ya rabb..

    ReplyDelete
  12. Al fatihah....
    semoga arwah di tempatkan bersama orang² yg beriman...Amin...

    ReplyDelete
  13. Semoga rohnya ditempatkan bersama mereka yang beriman dan beramal soleh

    ReplyDelete
  14. Al-Fatihah buat arwah. Semoga ditempatkan bersama org2 yg beriman. Amin

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah