Tuesday, February 12, 2019

REVIEW | MURAD AHA/BHA Exfoliating Cleanser & Nutrient-Charged Water Gel

Hi korang...

Perhatian yang lebih terhadap kebersihan kulit muka adalah penting. Semua wanita disarankan untuk  menitik beratkan bab kebersihan muka. Apatah lagi kalau selalu mengenakan makeup macam SA..muka memang sentiasa ditumbuhi jerawat halus, berminyak dan kelihatan kusam. Oleh itu memang SA tekankan bab kebersihan muka. Nak plak SA sangat takut dengan Fine wrinkles dan dull skin...letih kalau kulit jadi macam ni..nak-nak umur SA yg dah 40an kan, masa ni semua masalah nak singgah...jom SA perkenalkan dengan korang apa 2 product dari Murad yang SA gunakan untuk menyelesaikan masalah ni...kalau boleh tak nak la kulit muka nampak tua sebelum usia kan..




AHA/BHA Exfoliating Cleanser

Pembersih  intensif ini menggilap kehodohan dan kekotoran untuk kulit yang kelihatan licin dan muda. Ia melembapkan tekstur kulit, membersihkan liang-liang sel kulit mati dan mengeluarkan kotoran degil dan kotoran terperangkap, membantu meninggalkan kulit lembut, licin dan lembut, mendedahkan kulit yang kelihatan muda. Anda juga boleh menggunakan pembersih ini di seluruh badan, memastikan kulit super lembut dari kepala hingga ke kaki.

Disyorkan untuk
  1. Membersihkan dan melicinkan kulit 
  2. Menggilap dan mengulang semula pertumbuhan permukaan kulit 
  3. Melembutkan kulit

Tekstur yang licin  membersihkan kekotoran dengan trio asid pengelupasan lembut. Salicylic, Lactic and Glycolic Acid memberikan kejelasan, kecerahan dan meningkatkan sel-sel dengan menyah kan pembentukan sel kulit mati. Manik Jojoba lebih licin memberikan rasa keseronokkan mencuci muka dan bahagian leher. Fungsi sama seperti scrub muka serta kulit.

Kandungan
Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Jojoba Esters, Acrylates Copolymer, Glycol Stearate, Butylene Glycol, Sodium PCA, Dipotassium Glycyrrhizate, Sodium Ascorbyl Phosphate, Glycolic Acid, Lactic Acid, Salicylic Acid, Polyquaternium-4, Sodium Hydroxide, Sodium Chloride, Citric Acid, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben

Harga : RM218.00

Nutrient-Charged Water Gel




Gel air yang bebas menghidrat minyak bebas mengandungi Teknologi Revolusi Hidrasi Berkadar Revolusioner yang secara langsung mengunci kelembaban ke kulit dan meningkatkan pengekalan sehingga 5 hari *. Campuran yang dipenuhi nutrien, vitamin dan mineral menguatkan penghalang kulit untuk kulit lebih licin.

100% menunjukkan pembaikan halangan kulit dalam masa 30 minit. **

Penyelesaian untuk:
  • Kulit kering
  • Kulit kusam
  • Talian Baik
  • Kedut
  • Tekstur Kulit kasar



Jenis kulit manakah yang bagus untuknya?
  • Semua jenis kulit
  • Kulit kering
  • Kulit berminyak
 Dirumus tanpa:
  • Parabens
  • Sulfat
  • Phthalates
Teknologi diuji selepas 3 minggu penggunaan berterusan.
Berdasarkan kajian klinikal sebanyak 20 orang.

Dinasihatkan untuk menggunakan produk ini pagi dan malam.

Bagaimana cara guna
Selepas pembersihan dan toning, urut sama rata di muka, leher dan dada.
Ikuti dengan pelembab SPF Murad pada siang hari.


KANDUNGAN


Vitamin

Vitamin B hampir boleh dikelaskan sebagai vitamin kecantikan. Mereka telah menunjukkan keupayaan luar biasa untuk meningkatkan kesihatan kulit dengan meningkatkan pengekalan lembapan apabila digunakan secara topikal. Vitamin E adalah antioksidan super dan nutrien yang melawan radikal bebas yang mendorong penuaan pramatang kerana ia melembutkan dan menyuburkan. Gabungan Vitamin E dengan Vitamin B3, B5, B6, B9 mengunci penghidratan ke dalam kulit untuk mengurangkan kekeringan, keluarkan kedut, dan tenangkan.


Mineral

Mineral adalah sama pentingnya dengan fungsi kesihatan kulit sebagai vitamin. Malah, vitamin tidak boleh diserap dalam badan tanpa mineral. 5 galian bio-fermentasi, Silikon, Besi, Zink, Tembaga dan Magnesium, adalah bio-tersedia untuk meningkatkan penyerapan topikal mereka untuk keberkesanan optimum. Koleksi galian membantu meningkatkan nada dan tekstur kulit.


Peptida

Peptida terdiri daripada asid amino dan berfungsi sebagai powerhouses penjagaan kulit yang dapat mengatasi kesan penuaan kulit yang kelihatan. Oligopeptida-1, Oligopeptida-2, Polipeptida-1, Polipeptida-9 dan Polypeptide-11 membantu kelihatan mengembalikan kulit yang rosak supaya kelihatan dan terasa lebih muda.


Bahan- Bahan lain:

Water/Aqua/Eau, Dimethicone, Glycerin, Propanediol, Saccharide Isomerate, Polymethylsilsesquioxane/Silica Crosspolymer, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Hydroxyethyl Urea, Isononyl Isononanoate, Ceramide NP, Ceramide AP, Ceramide EOP, sh-Oligopeptide-1, sh-Oligopeptide-2, sh-Polypeptide-1, sh-Polypeptide-9, sh-Polypeptide-11, Saccharomyces/Zinc Ferment, Saccharomyces/Copper Ferment, Saccharomyces/Magnesium Ferment, Saccharomyces/Iron Ferment, Saccharomyces/Silicon Ferment, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Bacillus/Folic Acid Ferment Extract, Trehalose, Taurine, Serine, Tocopheryl Acetate, Calcium Pantothenate, Niacinamide, Phytantriol, Acetyl Glutamine, Urea, Cholesterol, Yeast Amino Acids, Phytosphingosine, Inositol, Betaine, Lecithin, Sodium Ascorbyl Phosphate, Sodium Hyaluronate, Pyridoxine HCl, Sucrose, Algin, Pullulan, Maltodextrin, Polysilicone-11, Glyceryl Polyacrylate, Decyl Glucoside, Pentylene Glycol, Hexylene Glycol, Caprylyl Glycol, Butylene Glycol, Ethylhexyl Isononanoate, Polyisobutene, Silica, Sodium Starch Octenylsuccinate, PEG-7 Trimethylolpropane Coconut Ether, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Disodium Phosphate, Potassium Phosphate, Carbomer, Xanthan Gum, Sodium Lauroyl Lactylate, 1,2-Hexanediol, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Fragrance (Parfum), Red 33 (CI 17200), Red 4 (CI 14700)

Harga : RM320

Pengalaman SA Menggunakan 2 Produk Murad 

Mula- mula SA guna cleanser tu SA memang suka sangat sebab dia bukan macam pencuci muka biasa tau sebab dia ada manik- manik jojoba yang tugasnya mengeluarkan segala kekotoran dalam kulit kita..rasa best aje tau..dia macam scrub dan mempunyai buih- buih halus..lepas gunakan terus cuci muka dengan air bersih..lepas tu cuba korang rasa kulit muka korang...rasa bersih sangat dan tak berminyak. Proses penggunaan product Murad ni memang ambil masa dan tengok pada penerimaan kulit seseorang. Macam SA dalam masa 3-5 hari dah nampak sedikit perubahan..Kalau korang nak tau SA guna awal pagi dan juga malam sebelum tidur. Ye memandangkan SA jatuh cinta dengan cleanser tu maka sehari SA akan cuci muka 3 kali..hahaha...best tau...rasa relax jer muka....



SA dan 2 product dari Murad


Sapu cleanser ke seluruh wajah 


Gosok dengan lembut dan akan keluar buih2 halus, jangan risau tak banyak buih pun..tapi nikmati urutan dari manik- manik Jojoba yang buat korang rasa syok sangat...


Cuci muka dengan air bersih..


Kemudian guna Nutrient - Charged Water Gel


Sapu ke seluruh wajah dan leher


SA guna awal pagi dan malam sebelum tidur


Product dari Murad Malaysia ni memang best sangat..tak tau SA nak explain macam mana..yang penting korang baca sendiri info produk diatas dan guna sendiri korang akan faham apa yang SA cuba sampaikan..ramai guna produk keluaran Murad sebab yakin dengan kandungan dan kehebatannya.

Berminat?

21 comments:

  1. Murad ini, harga boleh tahan. Tapi produknya bagus sangat

    ReplyDelete
  2. Dah pernah tengok dan pegang juga brand ni, tapi sebab harganya tu, belum lagi ada rezeki nak pakai. Sekarang Sis guna Hada Labo dulu.
    INgat nanti nak juga try MUrad ni laa, walau harga mahai tapi berbaloi..

    Kawan Sis pakai, muka tak makeup pun dah berseri glowing ...

    ReplyDelete
  3. baru murni teringat..produk ni laa MIL murni pakai..adik ipar duk US dia selalu minta adik ipar poskan..loni dah ada dekat malaysia senang laa..nanti nak bagitau dia

    ReplyDelete
  4. Nice product. I like to keep my face moisturised too.

    ReplyDelete
  5. mahal.
    but, normally mahal ni, elok. dan tahan lama, berbulan lamanya.
    mcm ok and sesuai jer SA pakai.

    ReplyDelete
  6. cik nor pun dah cuba produk murad ni. Memang bagus sangat produk ni. kualiti setanding harga.:)

    ReplyDelete
  7. belum ada rezeki lagi nak pakai produk Murad ni.

    ReplyDelete
  8. Saya tahu produk ni diasaskan oleh Dr Murad. Sekali penggunaan dah boleh moisturised tu menarik tu. Bila dah cukup moisture baru la kulit kita tak nampak kering kan?.

    ReplyDelete
  9. Dr Murad ni memang kita dah tahu produk mereka lama dan berkesan hehehehehe sekarang dah makin muda akak guna produk ni wakakakaka nak juga lah kita kelihatan awek muda hehehehe

    ReplyDelete
  10. water gel tu menarik... mmg penting utk pastikan muka sentiasa terhidrasi ...

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya lama dah ayu teringin pakai produk ni.. sebab baca review semua kata best dan berkesan. And paling best sebab Dia sesuai utk semua jenis kulit...

    ReplyDelete
  12. Wow memang berkesan kan produk Murad ni. Jika lihat pada ingredients yang digunakan memang sangat baik untuk penjagaan kulit. Namun demikian, harganya mungkin ada sedikit steep. Then again kalau berkesan maka berbaloi.

    ReplyDelete
  13. Ni brand Dr Murad tu kan. Tengok harga dia hmmm, menangis jugak tu. Tapi kalau yang ada masalah kulit teruk, boleh invest sikit kot nilai harga tu untuk kulit sihat

    ReplyDelete
  14. Jenama Murad ni mahal jugak kan harga produknya? Dulu bekas kakak ipar emi ada pakai jenama murad ni. Dia elok untuk merawat kulit yang breakout teruk.

    ReplyDelete
  15. Murad ni dah lama kan? Rasanya kawan pernah cakap buat treatment dgn Murad and bagus produk dia. Tapi kita x pernah try lagi.

    ReplyDelete
  16. Nie rahsia SA rupanya.. Patutlah kulit muka flawless n gebu.. AM nak cuba juga la.. Nak comel cam SA..

    ReplyDelete
  17. nad ada pakai yang travel pack tu..memang menarik sangt produk murad ni..kita nak awet muda selalu kan..ehhee

    ReplyDelete
  18. Sis pakai gak produk murad ni..memang sesuai sangat dengan kulit wajah sis. Walaupun harga dia mahal tapi memang berbaloi dengan result yang kita dapat. Puashati sangat

    ReplyDelete
  19. Belum lagi nak mencubanya, mungkin satu hari nanti.. ;)

    ReplyDelete
  20. Cleanser tu menarik untuk dicuba..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah