Friday, October 22, 2021

Review K- Drama MY NAME

Assalamualaikum..

Hi korang...

Sau lagi K- Drama yang SA nak share dan suggest kat korang untuk tengok...jalan citer dia best sangat... mengisahkan seorang wanita muda yang membalas dendam atas kematian ayahnya yang merupakan pengedar dadah di tangan penyerang yang tidak diketahui. Ji-woo di jaga oleh rakan seperjuangan ayahnya Choi Mu-Jin yang mempunyai sebuah organisasi dadah terbesar. Dia mengajarnya cara membalas dendam, yang melibatkan adegan aksi ganas. Untuk membantu Ji-woo membalas dendam Choi Mu- Jin mencadangkan agar Ji-Woo menyertai pasukan polis kerana pembunuh ayahnya adalah seorang polis.

Pelakon Utama
  1. Han So-Hee - Ji Woo
  2. Yoon Kyung-ho - Dong -hoon
  3. Park Hee-soon - Choi Mu-Jin




Jalan cerita memang lebih kepada aksi ganas...tembak menembak...sebab Ji-Woo tu jadi polis kan...dia jadi polis pun semata- mata nak cari pembunuh ayah dia...banyak konflik la citer ni...Dengan pukulan dan tendangan yang ganas boleh buatkan degupan jantung korang kencang kalau betul- betul menghayati, Ji-Woo berkerja keras dan berlatih tinju dan sebagainya semata- mata ingin membalas dendam dan dia berjaya berjuang menentang senior  yang paling handal. Part ni menarik sangat...walau adegan sedikit ganas tapi kita yangtnegok cerita tu pasti tahu yang Ji- Woo berjaya menentang lawannya. Choi Mu- Jin menukarkan identiti Ji- Woo  dan menjadi Oh Hye-jin, anggota pasukan polis dan kuda Trojan yang dipilih sendiri oleh Cho Mu-jin. Ini adalah kelainan bagi The Departed yang nampaknya masih  membenarkan Ji-Woo mencari pembunuh ayahnya dengan syarat Ji - Woo menjadi mata-mata walaupun dia berperanan di kedua-dua pihak antara polis yang lemah dan samseng kejam yang semuanya saling mencengkam leher masing-masing.

Apakah kesudahannya? korang kena tengok sendiri 8 episode cerita ni...sedikit tragik di episode 8 iaitu episode terakhir serta ada adegan seks sikit la...so budak- budak jangan tengok episode 8. Keseluruhan cerita ni best...korang x sabar nak tahu kesudahannya, apa jadi pada Ji Woo. Adakah dia berjaya mencari pembunuh ayahnya. Korang akan rasa x sangka nanti..tragik bila pegawai polis yang bernama Pildo mati kena tembak di pangkuan Ji- Woo. 

Eh korang kena tengok la..SA x nak jadi spoiler...hehehe...tengok tau....

10 comments:

  1. Ramai juga yang review drama ni. Menarik juga kisahnya. Nanti nanti ada masa baru tengok :)

    ReplyDelete
  2. baru tengok sikit..tk sambung lg..

    ReplyDelete
  3. Dah abisssss!!! Bestt ako suka...

    ReplyDelete
  4. Ramai duk share kat FB, cerita ni best. Tak minat sangat citer Korea ni. Tak apa lah boleh lah cuba tengok. Mana tahu kena dengan selera. Jalan cerita tu kena dengan taste. Cuma sebab drama Korea. Itu yang kena fikir dulu nak tengok ke idak. hehe

    ReplyDelete
  5. baru tgk 2 episod. nnti nak smbung lagi..

    ReplyDelete
  6. kena fikir 10 kali sebelum tgk citer ganas ni hihi

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah