Wednesday, November 30, 2022

Nak Makan Ikan Pun Mahal

Assalamualaikum....

Hi korang...

Ni la kisahnya siang td kat Zemart Senawang xde pilihan ikan..terus ke Zemart Sikamat dekat rumah SA...baru la jumpa...pun x banyak pilihan...itu la 3 jenis ikan yang SA beli...



Ikan Mambong RM18 sekilo..6 ekor SA beli RM20.90


Ikan todak ni RM12.90 sekilo..x sampai 10 ekor RM8.90


Ikan bawal emas ni x ingat berapa sekilo tp 2 ekor tu RM38.90

SA ada beli ayam gak whole leg 3 ketul...RM22.60 lebih kurang...

Memang sekarang mahal la semua barang...PM baru dh dapat...bila nak turun harga barang ni agaknya....kadng beli sikit je barang cecah RM200..padahal x banyak mana pun.....betul x?

 


14 comments:

  1. Mmg mahal woo...Harap dapat dimurahkan kembali harga barang barang..tak banyak, sikit pon jadiklah....

    ReplyDelete
  2. DSAI tgh pening pilih Menteri Kewangan baru skrg. Harap2nya yg dilantik nanti dapat bagi idea bernas utk menurunkan / mengekalkan kadar inflasi di tengah2 kenaikan inflasi seluruh dunia skrg.

    ReplyDelete
  3. Di LD pun sama. Kadang harga ikan naik mencanak-canak tak masuk akal. Padahal banyak ikan.

    ReplyDelete
  4. Glamer juak zemart ni ye.. br hari tu baca kt blog Syaz pasal bahan dapur basah di zemart

    ReplyDelete
  5. Walau mahal kena beli juga lah kan.. jangan pulak ada yang kata kena bela ikan sendiri πŸ€—πŸ€—

    ReplyDelete
  6. Kena mintak pak zain mancinglah setiap hari SA

    ReplyDelete
  7. Memang mahal sgt harga barang skrg. Kadang rasa nak nangis bila nak bayar, huhu.

    ReplyDelete
  8. agaknya musim tengkujuh ni harga ikan pun melambung..tp bahan kering tak kira musim pun mahal

    ReplyDelete
  9. setuju..semua benda mcm mahal je sekarang ni kan?

    ReplyDelete
  10. Memang yerr.. ikan mahal woo musim tengkujuh ni, nasib baik juga stok ikan mancing masih banyak.. so gunapakai jee laa mana ada, lagipun dah takde sapa nak makan..

    ReplyDelete
  11. ikan todak tu banyak tulang ke tak SA? ammi tak pernah makan rasanya.
    sekarang ni apa je yg tak mahal? orang jual makanan siap pun mahal..dah le tak sesedap mana. kengkadang order nasi goreng, nasi kejung je

    ReplyDelete
  12. memang mahal barang basah, tapi makanan dah siap pun mahal jugak. tu kadang-kadang lagi puas masak sendiri

    ReplyDelete
  13. betul tu SA.. barang skrg, tak penuh troli pun dahh rm300 abes..

    ReplyDelete
  14. Betul tu kak.. memang terasa sangat-sangat kenaikan harga barang sekarang nie..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah