Wednesday, November 30, 2022

Lunch Hari Ini 30 Nov 2022

Assalamualaikum...

Lambat SA bersiaran hari ni...bukan saje2 lambat tai dahulukan urusan Dania..settle semua urusan SA pi plak Zemart Senawang, nak cari lauk la kononnya sekali xde apa yang menarik..beli gak la sikit barang2 dapur..sikit je barang dah RM70....mahal betul barang sekarang ni...

Singgah plak Zemart Sikamat...dapat la beli 3 jenis ikan...Ikan mambong, ikan todak dan Ikan bawal emas...yang SA masak ikan mambong dan ikan todak....teringin kari ikan mambong campur bendi..SA masak 4 ekor potong 2, lebih tu SA nak bawak bekal la esok...

Macam biasa la gambar tunggang terbalik...



Sayur angkung celur


Sambal belacan


Ikan todak goreng garing...ikan todak ni ada nostalgia SA masa kecik kecik


Kari Ikan Mambong 

 

Alhamdulillah rezeki hari ni..mahal belanja hari ni...RM 115 kat Zemart sikamat...sabar jer la...bila la agaknya nak merasa harga barang turun ni...dah kenyang perut ni...mata pun dah berat..dh pukul 3 dah pun...kat luar hujan lebat dari kul 1 tadi...

Jom la tido kejap..lama x tido siang..nak plak bendera berkibar di angkasa ni...badan jadi lemau..hahaha...


10 comments:

  1. Sedapnya....kat sini tengah hujan, tengok sambal belacan ikan goreng tu pun dah cukup melaparkan perut akak.

    ReplyDelete
  2. Kangkung cicah sambal belacan memang ngam le

    ReplyDelete
  3. Sedap menu2 tu.
    Sini pun byk brg naik harga.

    ReplyDelete
  4. Wow..ikan todak...jarang makan ikan todak kat sini..hoho

    ReplyDelete
  5. Semoga Allah swt menggantikan semua pengorbanan yg SA belanjakan utk keluarga. Sedap2 lauknya.. kagum tengok SA, pergi belanja dan balik nak masak lagi.

    ReplyDelete
  6. goreng je pun sodap..susah nk jmp ikan ni kt kuantan

    ReplyDelete
  7. sekarang musim hujan, rasa nak makan tidur je

    ReplyDelete
  8. apa nostalgia ikan todak ni? cepat cerita

    ReplyDelete
  9. Tak pernah makan ikan todak.. Kat sini tak ada jumpa lagi.. Garing-garing macam tu memang best..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah