Monday, November 7, 2022

Cuti Lagi.....Check Up Pula.....

Assalamualaikum...

Hi korang ..

Kerja ke tuuuu....hehehe...SA ada kat KPJ Seremban sekarang ni...routine check up 3 bulan sekali...lambat skit pergi sebab dh memang tau doc lambat skit pagi ni...ajak Dania temankan lepas tu nanti boleh la pi palm mall kejap beli barang dia nak masuk kolej awal bulan 12...

Sampai je...verify GL dan amik darah serta urine terus...lepas tu timbang berat badan...yarabbiiiiii...dalam 2 minggu bleh naik 5kg ni...betul ke x betul timbang ni erk....lain macam plak naik 5kg... huwaaaa...citer kat uncle Dania berat badan mama dah naik 5kg...dia pi gelakkan SA sampai hati tau....sedih ...

Tak leh jadi ni...kena buat sesuatu ni....menakutkan la....confirm kantoi kejap lagi jumpa doktor...



Dania temankan SA


Sakit oiii hari ni amik darah..selalu x sakit mana pun...tapi tu la ..banyak plak darah kuar..


Masa kat lab tunggu turn amik darah...


Ramai plak hari ni dtg check up..tp bukan semua patient Dato' Dr Marina...ada patient lain gak


 

SA rasa confirm kantoi result SA hari ni..dengan berat naik mendadak..2 minggu lepas 60kg, x kurang dan x naik...tapi pelik la..makan xde plak melantak sampai x hingat...x kan sebab makan choc kot...x kan sebab makan jajan kat opis....ishhh...x leh jadi ni....dh la dalam proses nak pi beli baju untuk bertunang...ishhhh.....kena jugak la diet drastik... puasa 10am sampai 10am esoknya ....

Ghisau SA....

13 comments:

  1. Mlm td sy pn berkira² nak cuti hari ni tp x jd... sayang pulak cuti

    ReplyDelete
  2. Mungkin baju dan seluar tebal πŸ˜…. Takpe.. lepas ni boleh diet dan exercise.

    ReplyDelete
  3. betul la SA saya pun kadang rasa dah kurang makan tapi kenapa berat naik

    ReplyDelete
  4. Semoga dipermudahkan segala urusan, Kak SA.

    ReplyDelete
  5. Berat cincin baru kot SA..🀭
    Agaknya betul kata Riwawa...berat pakain tu..mungkin SA pakaj jenis tebal hari ni

    ReplyDelete
  6. 5 kg banyak jugak tu. Tapi kalau berat SA 65 kg, kira masih ok lagi tu.

    ReplyDelete
  7. Aterrr di alam fana cinta..automatik berat pun naik walaupun tak makan banyak....hehehehehe

    ReplyDelete
  8. Mmg sakit amik darah
    Sy kena jgk
    Ats staff amik . klu pandai amik ok je

    ReplyDelete
  9. senang hati tu, moga x de apa2 yg serius yer

    ReplyDelete
  10. cut sugar...kurangkan sukatan nasi nanti cepatlah turun tu. Kita dah umur macam ni memanglah naik mencanak-canak tapi bila nak turun tu alahaiiiii sendu sungguh

    ReplyDelete
  11. Hati syinang sekarang, itu pasai berat cepat naik. Takpa..mesti cepat turun jugak...good luck SA

    ReplyDelete
  12. Boleh tahan ramai juga yang ada appointment. Harap result okaylah kak. Nanti lagi stress pulak dibuatnya.

    ReplyDelete
  13. tgh bahagia tu naik berat mendadak.. semoga result ok ok aje kak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah