Thursday, September 5, 2019

Kulit Muka Sihat Dan Segar Dengan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream

Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature, Melembab, Menyegar dan Merawat Kulit


Hi korang!!!

Annyeong...hehehe...mengada kan...mentang- mentang jumpa product best yang diperbuat di  Korea dan bertapak di Malaysia sejak 2011. Korang pernah dengar product Hansaegee Nature?haaa hari ni SA nak perkenalkan pada korang product Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream. Sebenarnya dah banyak kali SA tengok rakan- rakan blogger share tentang beberapa product dari Hansaegee Nature ni tetapi SA lebih tertarik dengan Aqua Whitening Cream yang sangat best sebab ia mengeluarkan "water drop"selepas korang sapu dan gosok pada kulit muka untuk beberapa minit. water drop tu nanti korang hanya perlu sapu perlahan- lahan dan ia akan terus menyerap jauh ke dalam kulit. Dari situ ia akan melembabkan kulit korang. Haa...menarik kan?


Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream di  formulasi tanpa menggunakan bahan berbahaya sebaliknya hanya menggunakan bahan semulajadi untuk melindungi kulit anda. Ianya telah diuji secara dermatologi dan kini menjadi antara product yang disukai ramai.


Antara bahan yang terdapat di dalam produk:

Camellia Japonica Seed Oil: Non-comedogenic, tidak menyumbat liang pori wajah dan mengurangkan penghasilan jerawat. Ia juga membantu kulit pulih selepas sunburn ataupun kemerahan serta membantu untuk ‘kunci’ pelembab di dalam kulit kita.

Niacinamide (juga dikenali sebagai Vitamin B3) : Membantu memperbaiki tona kulit wajah supaya lebih sekata. Membantu  mencerah, membersih dan menegangkan kulit. Mengembalikan dan menstabilkan tahap kelembapan dalam kulit dan membuat kulit yang lebih jelas berseri.

Bahan lain: Water, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Glycerin, Pinus densiflora leaf extract, Sodium chloride, Angelica acutiloba root extract, Cnidium officinale root extract, Paeonia albiflora root extract, Rehmannia chinensis root extract, Prunus armeniaca (Apricot) kernel oil, Betaine, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, DMDM Hydantoin, Perfume, Gardenia florida fruit extract.



SA cuba pada tangan dahulu ye…korang Nampak tak tangan macam berpeluh tu? Haaa itu lah keistimewaan Aqua Whitening Cream ni..water drop yang terhasil tu yang akan meresap jauh ke dalam kulit korang…


Cara penggunaan

Selepas membersihkan kulit, sapukan toner dan diikuti dengan Hansaegee Nature  Aqua Whitening Cream pada wajah anda. Calitkan pada dahi, kedua belah pipi, hidung & dagu serta urut lembut secara bulatan pada wajah anda. Anda akan dapati ‘water drop’ akan terhasil sedikit demi sedikit dan tepuk lembut wajah anda. Water drop yang terhasil akan segera meresap jauh ke dalam kulit anda. Dari situ la ianya bertindak melembab dan merawat kulit





Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream sesuai untuk semua jenis kulit samada untuk lelaki /wanita..




Apa kata SA?

Selepas lebih kurang seminggu SA cuba Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream ni SA suka sangat sebab ianya melembabkan kulit SA secara semula jadi..SA gunakan sebelum mengenakan makeup setiap pagi dan sebelum SA tidur..SA suka tekstur dan juga effect water drop yang terhasil dari cream ini..Kulit muka SA rasa fresh dan lembut sangat..SA tiada masalah sun burn atau kemerah-merahan Cuma kulit muka SA kering akibat terdedah pada aircond office. SA kan bekerja lebih dari 8 jam so Aqua Whitening Cream ini sangat- sangat membantu masalah kulit SA.


Selain itu ia mempunyai fungsi pemutihan kulit dan pada masa yang sama menghidrat kulit SA. Membersih dan menyegarkan kulit sepanjang hari. Ia mengandungi Niacinamide sebagai agen pemutihan, memperbaiki rona kulit yang tidak sekata dan mampu membersihkan & membuat kulit menjadi cerah, menenangkan kulit sensitif, dan kulit yang anjal. Yang penting SA suka sangat kerana ia dirumuskan dengan ekstrak Herbal yang dapat menembusi jauh dalam kulit.


17 comments:

  1. Bestnya bila kulit lembap dan menjaga kulit.. Tambah kalau kerja dalam aircond.. kering je kulit.. produk yang bagus..

    ReplyDelete
  2. Mostly product korea mmg best & bagus. Jauh beza dengan product timbang kati pengasas kat Malaysia ni. Jualan tak seberapa, tiberrrrr dah jadi jutawan

    ReplyDelete
  3. Best kak pelembap ni sebba based on water kan. Suami sy pun suka pakai ni kak. Bagus produk ni tapi mhaal sikitlah. Pakai pun sikit2. Hehehe

    ReplyDelete
  4. ada jual kat drugstore ke ni SA?

    ReplyDelete
  5. Aqua Whitening cream ni kinah tak try lagi. Tengok kawan-kawan bagi feedback positif nanti boleh cuba

    ReplyDelete
  6. Lama juga dah brand ni ada kat Malaysia tapi tak pernah dengar pun sebelum ni.

    ReplyDelete
  7. nice...nampak bersih dan segar lepas pemakaiannya ek...kita pernah guna facial foam dia, pun best jugak...

    ReplyDelete
  8. wow nicer.. orang laki boleh pakai jugak ke bende ni??

    ReplyDelete
  9. wow...menarik ni SA... bila nampak muka SA lepas guna ni, terasa nak segar jugak muka ni...

    ReplyDelete
  10. nampak muka akk segar dan berseri la.. :)

    ReplyDelete
  11. Pernah jugak nmpk youtubers buat review pasal ni. Teringin nak cuba. ada la survey rege dia. Hmm kena pikir dulu bila boleh try hahaha maklum la bru berjinak2 kerja

    ReplyDelete
  12. Kita guna CC Cream Hansaegee ni.. Best.. Yg SA share ni dlm list, boleh la cuba gak nnti...

    ReplyDelete
  13. wah best lah hansagee bolehlah masuk wishlist. nak cantik macam kak SA

    ReplyDelete
  14. Best kan produk Hansaegee ni, Nani pun guna dia orang punya bubble cleanser. Kulit rasa bersih aje :)

    ReplyDelete
  15. Kulit SA mmg c de prob...so mgkin sesuai dgn kulit..teringin gak nk cuba 😊

    ReplyDelete
  16. Suka efek krim tu bila dipakai. boleh bayang dia punya rasa lembap kulit tu camne. :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah