Thursday, June 25, 2020

Takde Hal La Orang NS Makan Je Nasi Kerabu

Hi korang..

Pelik ke orang NS makan Nasi Kerabu? SA x rasa pelik pun sebab SA memang selalu makan Nasi Kerabu..sedap dan sihat kan sebab banyak sayur-sayur ulam ulaman. SA memang bergaul dengan orang dari dareri lain sebab tu SA belajar makan makanan dari dari negeri lain dan SA memang suka...Sedap nasi kerabu ni SA kirim kat kawan opis yang pi makan kat Kg Bharu tengahari tadi...katanya kedai nasi kerabu ni famous kat KL..lupa plak nak tanya kedai mana satu...dapat je makanan tadi SA ambik terus pi makan je kat pantry...memang masa tu dh lapar teruk kan...SA mmg order nsi kerabu daging bakar tapi takde plak..daging bakar dh abis...so....amik lauk ayam je...

Sedap..cukup segala rasa ..sambal sedikit pedas dan portion sangat banyak..x habis pun SA makan ..ye la SA dah 3 hari x makan nasi tengahari...lapar giler..nak plak tengah bendera jepun so memang perut minta diisi dengan makanan berat ..


Nasi Kerabu..Or nama glamour dia sekarang Rice To Wednesday


Sedap...kalau dapat daging bakar lagi sedap


makan guna tangan lagi best


Berseorangan menikmati Nasi Kerabu...


nampak macam guna tangan kiri kan? selfie mirror memang macam ni...kang ada plak yang kata SA makan guna tangan kiri


Alhamdulillah rezeki hari ini...RM7 sebungkus untuk nasi kerabu yang sedap...pakejnya SA terlampau kenyang..x leh duduk..so merana la kejap sampai sejam lebih...macam mana nak kurus ni ...berat makin naik ni....penat fikir..haha...ada yg ckp ntah celah mana SA gemuk...adehhhh....sabar jer la....hakikatnya SA mmg dh gemuk..sikit lagi nak tukar seluar size L plak...x nak la itu terjadi so kena workout dan start jaga makan....SA xde masalah makan makanan neheri lain sebab SA suka mencuba..talking about makanan Kelantan, SA cuba je...jangan x percaya SA pandai makan budu tau...budu campur tempoyak pun SA makan...sedappppppp.....tapi bahayanya satu je la...makan bertambah la jadinya....

10 comments:

  1. Nampak banyak ulam nasi kerabu dalam gambar.

    ReplyDelete
  2. Wak pun suka nasi kerabu ni
    Kat sini nasi kerabu siap pakej lengkap ada daging dan ikan goreng dah RM8.00

    ReplyDelete
  3. Tak pelik, malah bagus sebenarnya yang makan tak memilih ni tau, senang :)

    ReplyDelete
  4. tak ada peliknya makan nasi kerabu..sapa2 pun blh mkn..yg tak makan nasi kerabu tu sebab xmkn budu jer..haha. kitanya rakyat Malaysia..semua blh mkn..:)

    ReplyDelete
  5. Saya orang perak pun suka nasi kerabu. Tapi budu belum berani cuba lagi.Tak reti nak makan sebab dia cair. nak kena cicah ke nak kena siram terus ke nasik.Hahah

    ReplyDelete
  6. Sedap nye nasi kerabu. Kesukaan sangat ni

    ReplyDelete
  7. Tak pelik pun kak SA. Kinah ni pun suka betui makan nasi kerabu lepas kawan satu plkn bawak nasi kerabu untuk makan sama2 dalam bilik. Sejak dari tu kinah dah mula suka. Tengok yang kak SA makan ni, nampak sedap pulak. Nanti akak tanya kawan akak ye nama kedai tu heheh

    ReplyDelete
  8. Tak pelik kak SA. Sedapp tu nasi kerabu. Jika kak SA singgah ke kuala terengganu. Boleh try rasa nasi Kerabu mhi kawan rabia .

    ReplyDelete
  9. Ika punya fav kalau nasi kerabu dengan daging peh memang sedap :) hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah