Friday, June 25, 2010

Misteri Nusantara..Sabotaj???

Kejadian ni Lisa nak konsi ngan u olls semua..Lisa x tau di mana kesahihan cerita ni..masa kenduri Lisa ari tu ada la kuasa apa ntah cuba nak menggagalkan kenduri Lisa ni dan abah notice setiap kali kenduri ada macam2 kejadian tapi dia x nak heboh..cuma dia ngan sepupu rapat dia jer tahu..3 kali buat kenduri kahwin 3 kali jugak abah Lisa demam teruk x leh bangun dan satu jer kejadian yang betul2 x leh nak elak...telur kahwin atau telur utk diberi kepada tetamu semuanya separuh masak walau dah berjam2 diorang rebus..so..x kan nak buang kan? bagi jer la kat tetamu tapi Lisa perasan ada orang ckp ada orang cuba nak sabotaj kenduri Lisa..tapi Lisa x amik pot sebab kurang percaya..walau hakikatnya benar telur2 tu semua separuh masak dan nampak pelik lak kan...x apa la..janji kenduri Lisa berjalan lancar dan orang tu x sempat atau x dapat nak gagalkan kenduri ni..kenapa la dalam masyarakat melayu ada hasad dengki mcm ni erk..kalau masyarakat lain ada ke mcm ni...pas tu sehari lepas kenduri rasanya hari ahad masa birthday along Lisa,dia belanja makan...sebelum pegi or kuar umah tu..tetiba dikno jadi pendiam...macam blurr jer..minah ni memang la lemah semangat kan..terus dia menjerit dalam keta kata tadi nampak perempuan dalam bilik Lisa..ishh..biar betol, tanya dia ko nampak sapa..dia kata ppuan la...rambut panjang baju putih..pandang jer kat dia...siot tul..patut la malam pertama Lisa banyak dugaan..part ni x leh citer..bahaya...terus abah pun contact kawan dia...mintak buat dari jauh jer...tgok2 kan keadaan...sampai la ni..gangguan2 tu hilang dengan sendirinya...hurm...apa niat orang tu erk..kalau dengki pun Lisa ada ke hutang ngan dia..ada ke tolak cinta kasih sayang dia sebelum ni?dia tak tahu ke hukum nya...siap hantar2 ppuan lak..kot lawa mcm Maya Karin x pe la jugak kan.....

5 comments:

  1. biasala la lissa... hasad dengki ni dah lumrah dlm kehidupan..biar org tu yg tanggung kat akhirat nanti.. yang penting.. lisa & family selamat..

    ReplyDelete
  2. Takutnya akak dengar..seram bulu roma

    ReplyDelete
  3. memula kite cam kurang percaya,
    tapi bila berlaku kat kwn kite...
    mlm pertama dia terkena histeria...
    baru cam ooooooo... *sambil tegak bulu roma*

    ReplyDelete
  4. laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah