Tuesday, June 8, 2010

Persiapan Kenduri

nih muka orang kuat bungkus goodies utk kanak2
goodies

yang sorang mcm kalah judi yang sorang lagi mcm kalah loteri

sessi membersihkan telur
ni sessi pilih antah beras pulut
basuh beras...nak buat pulut la kan..x kan nasi lemak lak..
pilih telur tu kak...
ini yang nak di basuh...sebelum direbus
sessi meletak kunyit untuk rendam beras pulut sebelum dikukus esok

Nenas utk lauk kenduri,gulai nenas dan ikan masin
kampit beras yang telah dipilih antahnya..
muka x leh blah org suh masak air dia duk posing..
apa plak masalah eh along Lisa ni, kot yer penat pun agak2 la duduk...
jiran yang paling best, x henti2 buat kerja
posing sikit lah...
Memang best giler jiran2 tetangga Lisa..macam kak Mimi tuh..sampai majlis dah habis pun dia masih lagi menolong kami...jasamu di kenang kak,kak mimi ni cikgu tadika dania..dia ni oak gile2,mmg best kalau borak ngan dia...mulut dia jer bercakap..kalau dia x de..mmg sunyi dunia...


4 comments:

  1. best kan suasana umah kenduri..riuh sekampung.. tingat shu masa abg shu kawin 6/6 tahun lepas.. mmg best giler...

    ReplyDelete
  2. bestttnyer dpt gotong royong camgini... walaupun penat... tapi enjoyyy kan!

    ReplyDelete
  3. sekarang orang dah ambik cara mudah.. banyak orang ambik catering aje.. mudah katanya

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah