Saturday, May 12, 2018

Menu-Menu Semasa PRU14

Hi korang....

Walau PRU14 dah 2 hari lepas..blog SA ni memang sinonim dengan masakan..bulan puasa nanti tengok la..sure mana-mana blog penuh dengan resepi masakan..so..balik dari mengundi Rabu lepas SA masak macam biasa walau agak lambat sampai rumah...SA beli ikan pari tetuka,udang galah dan katbrumah memang dh ada ada ikan jelawat. SA plak x makan ikan jelawat sebab banyak tulang..dulu pernah tercekik tulang ikan ni..ngeri nak makan lagi...perasan tak masa PRU lepas rasa macam balik kampung nak sambut raya kan?


Ikan pari tetuka kecik2 lebar tapak tangan..pitong dua, letak letak garam dan kunyit pas tu goreng garing...sedap betul makan


Udang galah buat sambal..takde petai plak


Ikan Jelawat masak lemak cili api

orang NS memang sinonim dengan masak lemak cili api kan..tak boleh nak lari dh..seminggu mesti menu tu 2-3 kali..SA okey je..cuma sekarang kaminmasak x guna santan fresh..guna gantan kotak je..kolestrol nak kena jaga..
Alhamdulillah dengan 3 lauk diatas..kami makan dengan berselera Rabu lepas tepat pukul 3 petang...penangan pergi mengundi..banyak tempat nak kena pergi sebab pandai sangat tak pi tukar alamat..guna alamat rumah lama..hahaha...nanti nak tukar la..senang sikit satu tempat je....

Ada yang merendang ke Rabu lepas?


9 comments:

  1. Terus lapar baca entri SA nie ha.. Kak Sue tak kenal nama ikan SA, sikit-sikit ja tau..

    ReplyDelete
  2. uish sedapnya. sha makan nasi bungkus je hari pru sebab bertugas haha

    ReplyDelete
  3. Ramai blogger share pasal makanan skrg.sbb PV blog rabia kan naik tau. Kalau share pasal makanan..Resepi tak lah.sbb rabia tak berapa pandai masak.hehe.

    ReplyDelete
  4. Sedapnya....bertambah nasi kalau mcm ni

    ReplyDelete
  5. lama dah tak pekena ikan pari goreng or bakar..sedapnya

    ReplyDelete
  6. Sedap pulak tengok ikan pari dengan udang galah tu. Makan ramai-ramai sedapnya.

    ReplyDelete
  7. Udang galah tu ohsem kak.. kalau ada petai lagi bertambah ohsem tu.. kikiki..

    ReplyDelete
  8. Ai pun awalnya nasib baik sempat tukar alamat rumah. Ikut rumah mak.. sebelum tu gatal tangan p tukar ikut alamat rumah sendiri.. huhuhu..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah