Friday, October 25, 2019

Masakan Mak Tak Pernah Mengecewakan...

Hi korang...

Hari ni SA nak tayang masakan yang Mak SA masak...memandangkan SA x sihat dan kena makan bubur je lauk fav SA ni memang SA pandang sepi je la..sebab nya rendang kacang botor tu Mak buat pedas sikit...kalau x pedas tak sedap katanya...SA x berani nak makan...kang merana sakit perut lagi kan..sabar je la...SA hanya makan bubur ngan ayam goreng tu aje..makan la sayur bayam bayam merah tu skit....


Rendang kacang botor gan ikan bilis


Sayur Bayam Merah goreng


Ikan selar goreng


Ayam goreng

Makan bubur pun SA ok..takde masalah..cuma tak kenyang la..kena makan berulang kali kan...ikut degil memang nak makan nasi..tapi x tahan sakit perut i...lama dah SA x sakit perut...tetiba je kena..memang merana..sebelum ni sakit gatrik or Gerd jugak..tapi takde la teruk macam ni sampai duduk salah berdiri baring pun salah...apapun masakan air tangan mak walau simple tetap sedap kan?

20 comments:

  1. untungnya masih boleh menikmati masakan mak, Alhamdulillah masih kuat mak SA.

    rendang kacang botor tu...1st time tau. Nampak sedap!

    moga SA cepat sihat ya :)

    ReplyDelete
  2. air tangan mak ni goreng ikan pun sedap kan SA, semoga SA cepat2 sembuh naa, aamiin

    ReplyDelete
  3. Mak masak apa pun sedap dan menjadi je rasa dia. Tak sama rasa masakan mak dengan masakan sendiri.

    ReplyDelete
  4. akak pengemar sayur...apa saja sayur boleh membuka selera ni..

    ReplyDelete
  5. Ya Allah sedapnyaa rendang botor tu..waduh! Terus rindu masakan Emak Sis huhuhu

    ReplyDelete
  6. Dah lama mak kita tak masak..rindu

    ReplyDelete
  7. Sedap menu masakan mak SA, tetiba rindu masakan arwah Mak.. sob sob sob

    ReplyDelete
  8. sayur bayam zatnya tambah darah
    bagus utk sihat
    ikan goreng mkn panas2 sedap

    ReplyDelete
  9. Kalau mak masak, makan memang bertambah laaa

    ReplyDelete
  10. Rendnag kacang botor tu nampak sedap plak kak

    ReplyDelete
  11. Tak pernah tahu pun tentang rendang kacang botor sebelum ni. Biasanya saya goreng berlada campur ikan bilis je.

    ReplyDelete
  12. festime dengar rendang kacang botol. suka gak kacang botol tp xtau blh buat rendang..

    ReplyDelete
  13. yesza..masakan mak tetap win.. w/pun kita masak ikut resipi mak tapi hasil dia tetap tak setanding masakan mak..

    ReplyDelete
  14. biarpun mak kita kata masakkan dia campak²,tapi sedap dia tu, memang takde kat mana²..

    ReplyDelete
  15. wah.. kacang botol buat rendang.. Sedapnya.. Takpelah kak SA>. nanti dah sihat boleh jamah sikit..
    Sha doakan semoga akak diberi kesembuhan.. Aamiin..

    ReplyDelete
  16. mak goreng telur mata pon sodap kak

    ReplyDelete
  17. mak masak apa pun sedap..even ikan goreng pun...

    ReplyDelete
  18. Sedapnya kak makan dengan moi ni.. Tpi cepat lapaq balik la kan... Saya suka makan moi dengan lauk.. Eh lupa. Bubur nasi.. Heheheh

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah