Tuesday, July 21, 2020

Gundah

Hi korang..

Sekarang SA suka sangat dengar lagu Gundah by Ernie Zakri ni...sedap betul lagu ni di telinga SA..memang tak pernah tak dengar...Hari - hari SA akan tengok muzik video dia..lakonan dalam muzik video tu pun best sangat. 

Entah tak tau kenapa la kalau dengar lagu Ernie Zakri ni pasti terbuai- buai perasaan lepas tu rasa sebak...menghayati sangat lirik lagu Gundah ni....





GUNDAH ~ ERNIE ZAKRI

Cinta yang kau beri ku penuh rasa
Lelah rindu juga bahagia
Lebur hatiku dengan kata-kata
Dunia hancur punah retak sejuta

Setelah aku kau pergi meninggalkan
Terkaku ku dalam kegelapan

Biar rasa ini membunuhku
Biar rindu ini menghukumku
Apa jua namun dia tahu
Cintaku utuh bila disampingmu

Simpan segalanya
Teguh agar jiwa tiada rasa

Akulah rindu yang kau bawa pergi
Tenggelam bersama senja hari
Dan malam ku penuh dengan emosi
Ku pendamkan walau parah ku sembunyi

Setelah aku kau pergi meninggalkan
Terkaku ku dalam kegelapan

Biar rasa ini membunuhku
Biar rindu ini menghukumku
Apa jua namun dia tahu
Cintaku utuh bila disampingmu

Simpan segalanya
Biar pudar semua
Agar jiwa ini tiada rasa

Telah ku gagah bertahan
Namun rapuhnya
Tapi ku rela
Jiwa ku bersamamu

Apa jua namun dia tahu
Cintaku utuh bila disampingmu

Biar rasa ini membunuhku
Biar rindu ini menghukumku
Apa jua namun dia tahu
Cintaku satu

Simpan segalanya
Teguh agar tiada rasa

14 comments:

  1. ernie ni suara dia sedap sangat..

    ReplyDelete
  2. Dah dengar lagu ni kat radio tapi tak pernah tengok lagi muzik videonya.

    ReplyDelete
  3. Saya pun suka lagu ni.. Kalau time mmasak siap nyanyi sama.. Nasib baik dah kawen. Orang kata kalau nyanyi kat dapur dapat laki tua.. Hahahah

    ReplyDelete
  4. blh layan ni..lagu ernie zakri best2..:)

    ReplyDelete
  5. Suara dia memang best, boleh terus ke jiwa. Macam Alyah.

    ReplyDelete
  6. Baru dengar terus suka pulak.

    ReplyDelete
  7. Harap2 hanyalah sekadar lagu untuk hiburan
    jangan gundah2 gulana

    ReplyDelete
  8. Lagu ni memang syahdu dan best. Suka jugak dengar dan tak bosan pun dengar banyak kali.. Hee..

    ReplyDelete
  9. nanti kami cari kat utube. kadang2 tak tahu tajuk, tp bila dengar baru perasan eh lagu ni ke..

    ReplyDelete
  10. memang sedap lagu ni, dan mendalam sangat erti lagu dia...

    ReplyDelete
  11. tak pernah dengar lagi lagu ni nak kena dengar ni hee

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah