Thursday, November 2, 2017

Faktor Umur La Ni.....

Hi korang...

Haaaaa....jangan gelak...ni nak citer ni....korang pernah tak alami kejadian macam SA si pemakai spec ni? setengah jam tercari- cari spec mata ntah kat mana letak...pi toilet..pi pantry cari tak jumpa...pas tu leka buat kerja..kat tepi pc SA ni ada cermin..hati dah resah gelisah ni mencari...tetiba.........


Tetiba terpandang cermin SA tu...eh...elok terletak spec mata kau SA kat atas kepala....

Kau dah kenapa SA oiiiii....mamun ka....berangan lebih?

Ke dah tua sangat ni.....aduhai....dush!dush!..sila la lempang diri sendiri...nak tergelak SA...tapi takut kena kutuk ngan kengkawan terus diamkan aje..tapi kengkawan tau jugak sebab SA ni tak reti nak simpan2...up kat instagram sync to FB...terus semua tau dah...hahahahaha.....hiburan di petang hari semalam...

Ye la...adakala kita banyak kerja..tak la sepanjang masa nak pakai spec kan..cara yang mudah nak rehatkan mata kejap letak kat atas kepala..lepas tu confirm terlupa punya....jadi la satu situasi kelam kabut mencari spec mata...aduyaiiii.....

Korang pun sama kan.....sama jer kan...baik korang ngaku....hahahaha....eleh...dalam seumur hidup mesti pernah jadi i nsiden macam ni kan?

Tak ngaku lettew......muahahahahaha.....😎😎😎😎

17 comments:

  1. sy pn kadang2 gtu kak..barang dpn mata blh xjumpa..haha

    ReplyDelete
  2. Eh! samalah kita selalu je alami kejadian macam ni hehehehe..
    Itulah memang faktor usia la kot kena amalkan consume food yang menambah daya ingatan macam kismis tu.

    ReplyDelete
  3. sama jgk ngan kite..pagi ni dah la lewat nak g keje..pastu cari spec x jumpa2 jgk...3-4 kali ulang alik masuk bilik cari..last2 pakai spec yg lama tebal & besar tu...huarghhhhh mane la letaknyer....

    ReplyDelete
  4. Kelapa ke kepala kak parizan? Hahhaha... Pernah jadi kes, cari henpon sampai mengamuk, lepas tu baru tersedar ada kat tangan sendiri. Ko ghaseeee? Faktor nyanyuk di usia muda.. Sobsss

    ReplyDelete
  5. Betul..PC pun pernah....siap dah kunci pintu nak gerak...teringat cermin mata belum ambil...masuk rumah cermin mata tak ada....en suami tanya cari apa...PC cakap cermin mata hilang...dia ketawa...dia keluar kereta tarik PC depan cermin....tu ha katanya......atas kepala.....owh malu sendiri kite.....berhari2 kena bahan...

    ReplyDelete
  6. Haha....ha a rasanya pernah berlaku jugaklah. Mencari bagai nak rak sampai rasa nak terkencing kencing rupanya baek je dia duk atas kepala. Mesti bizi sangat tu kan....

    ReplyDelete
  7. Hahaha biasa la tu sis bila byk kje dn byk berfikir kdg2 boleh lupa brg letak mana.

    ReplyDelete
  8. haha, pernah dulu ... time kelam kabut nak pergi kelas, cari2 kat mana la spek ni ... dah la kita ni rabun cahaya, tak leh kluar kalau tiada spek, nanti mata berair ... tup tup mcm kes SA la, elok ja spec tu atas kepala ....

    ReplyDelete
  9. Hahaha.. ada juga lupa macam nie, tapi lupa benda lain lah SA..

    ReplyDelete
  10. hahha sama dengan suami, kalau dia lupa spek kamilah tukang mencarinya

    ReplyDelete
  11. comei jew. tak kira muda @ tua lupa tu x kenal usia

    ReplyDelete
  12. elok terletak spec mata kau SA kat atas kelapa <<-- ni pun ramai orang selalu typo kepala jadi kelapa hehe

    ReplyDelete
  13. Haha cute sgt. Mama baru nak buat spek ni. Faktor penuaan juga sebab dh start Rabin dekat ni

    ReplyDelete
  14. selalu sgt spec hilang tapi elok j duk dpn kita..

    ReplyDelete
  15. sokmo gak gitu terjadi hahahaha

    ReplyDelete
  16. Macam kisah warga emas dalam cerita2 melayu zaman dulu.
    Kena amalkan pemakanan semula jadi yang dapat mengelakkan 'memori lost' ni

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah