Friday, November 24, 2017

Magic Jelly Lovera Gel Ajaib Mampu Memulihkan Kulit Kering Dan Rosak

LOVERA MAGIC JELLY IMPROVED FORMULA WITH CHAMOMILE & JICAMA


Hi korang..

Pernah tau tak kepentingan Aloe Vera? Ramai yang kurang ambil tahu tentang khasiat yang terkandung dalam aloe vera atau kebanyakkan masyarakat kita memanggilnya Lidah Buaya iaitu sejenis tumbuhan yang sudah dikenali sejak ribuan tahun silam dan digunakan sebagai penyubur rambut, penyembuh luka, dan untuk perawatan kulit. Tumbuhan ini dapat ditemui dengan mudah di kawasan kering di Afrika.Seiring dengan kemajuan ilmu pengetahuan dan teknologi,  tanaman lidah buaya berkembang sebagai bahan utama industri farmasi dan kosmetik, serta sebagai bahan makanan dan minuman kesihatan.Secara umum, lidah buaya merupakan satu dari 10 jenis tanaman terlaris di dunia yang mempunyai potensi untuk dikembangkan sebagai tanaman bagi tujuan perubatan

Berdasarkan hasil kajian, tanaman ini kaya akan kandungan zat-zat seperti enzim, asid amino, mineral, vitamin, polisakarida dan komponen lain yang sangat bermanfaat bagi kesihatan dan kecantikkan kulit. Untuk itu baru -baru ini SA diperkenalkan dengan Magic Jelly Lovera iaitu product tempatan keluaran Lovera Malaysia. Tepat pada waktu SA sedang mencari solution permasalahan yang SA hadapi...SA terkena minyak panas ketika menggoreng ayam untuk hidangan keluarga..melecur sedikit lengan SA..selama seminggu lebih SA sapu di bahagian terkena minyak panas..alhamdulillah hari demi hari kulit yang terkena minyak panas makin mengering dan kini hanya tinggal parut sahaja...SA suka tekstur Magic Jelly ini yang sejuk dan lembut serta cepat menyerap seakan air dan SA bukan setakat sapu di bahagian kulit yang terkena minyak panas, malahan SA jadikan juga sebagai base make up sebelum SA memulakan make up untuk ke pejabat. Di waktu malam sebelum tidur SA gunakan sebagai krim malam untuk melembapkan kulit..




Korang jangan risau tentang kandungan Magic Jelly Lovera kerana setelah melalui pelbagai ujian di makmal ternyata gel ini tidak mengandungi  Mercury, Bebas Paraben, Tiada pewarna tiruan,tiada kandungan yang berbahaya, bahan yang asli  dan mempunyai sijil halal yang telah diiktiraf. 

Mengandungi 2 bahan utama iaitu Jicama dan Chamomile

Jicama atau lebih dikenali sebagai sengkuang yang sangat kaya dengan khasiat penjagaan kulit dan badan, baik untuk wanita mahupun lelaki. Jicama boleh di makan pada bila-bila masa dalam musimnya kerana tidak selalu tumbuh di musim yang berbeza. Jicama terbukti memberi manfaat untuk mencerahkan kulit dan menghilangkan bintik-bintik gelap pada wajah.

Chamomile pula, ia mempunyai sifat penyembuhan yang hebat di mana Chamomile bertindak untuk memproses dengan cepat penyembuhan luka-luka kecil. Ia juga dikenali sebagai natural skin bleach yang sangat baik dan membantu menjadikan kulit lebih berseri selain membantu menutup liang-liang pori dan memudarkan kesan parut jerawat serta berkesan untuk kulit yang mempunyai eczema.


Aloe Vera Sebagai Agent Anti penuaan dan anti oksida

Kandungan mineral seperti Vitamin C, Vitamin E dan Zink yang terdapat dalam lidah buaya bermanfaat sebagai anti-oksida secara semula jadi dan sekali gus ia membantu melambatkan proses penuaan. Selain itu, terdapat juga kandungan nutrisi yang membantu dalam mengurangkan tanda-tanda penuaan seperti kedutan pada wajah yang sudah mulai kelihatan. Kandungan zat yang terdapat dalam lendir lidah buaya ini boleh menembusi dan meresap ke dalam kulit, untuk membantu melembapkan kulit selain menjadikan kulit lebih awet muda!


Tekstur Magic Jelly sangat lembut dan sejuk..senang meresap ke dalam kulit..


Kini lengan yang terkena minyak panas hanya tinggal parut melecur dan hampir pulih..harap- harap akan hilang sepenuhnya kesan melecur tersebut...kalau tak hantaran kurang RM2k kata cik abg...hehehe...


Fungsi Dan Kebaikan Kandungan Magic Jelly Lovera

Magic Jelly Lovera dihasilkan menggunakan bahan Aloe Barbadensis,  Leaf Juice aka ALoe Vera dan Timun. Formula baru yang dipertingkatkan mempunyai dua bahan aktif tambahan iaitu Chamomile dan Jicama.

Rumusan yang baru ini menjadikan Magic Jelly lebih menjurus kepada kecantikan, antioksidan dan pemutihan untuk kulit muka dan badan. Penggunaan ekstrak Aloe Vera terkenal dalam penjagaan kulit terbukti mempunyai keberkesanan yang yang berpanjangan dalam mengekalkan kelembapan kulit dan melegakan masalah kulit seperti kekeringan, masalah kulit kepala dan banyak lagi kelebihannya. 



Bahan lain yang terdapat dalam Magic Jelly Lovera adalah Aqua, Gliserin, Glycereth-26, Jus Daun Aloe Barbadensis, Natrium Hidroksida, Ekstrak Pachyrrhizus Erosus Root, Acrylates / C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Phenoxyethanol dan Chlorphenesin dan gliserin, , Wangian, natrium hyalunorate, chamomillarecutita (matricaria) ekstrak bunga, tetrasodium edta.


KHASIAT UNTUK KULIT

1. Merawat jerawat dengan berkesan
2. Menghilangkan kulit yang kusam
3. Parut pudar (lama / baru)
4. Pudar bintik gelap
5. Menenangkan Ekzema
6. Menghidratkan kulit kering
7. Rawat selaran matahari
8. Mengecilkan liang
9. Bantu meringankan ruam, kulit alergi dan sensiti
10. Anti penuaan
11. Membaiki dan mengembalikan kulit dari dalam
12. Menjadikan kulit lebih lancar dan lembut

KHASIAT UNTUK RAMBUT

1. Membantu mengurangkan kelemumur
2. Melicinkan rambut yang tidak teratur
3. Boleh digunakan sebagai serum rambut
4. Menggalakkan pertumbuhan rambut


KHASIAT LAIN

1. Membantu merawat luka-luka kecil seperti kesan melecur.
2. Merawat bibir mengelupas & kering
3. Kegunaan luaran

MAGIC JELLY JUGA BOLEH DIGUNAKAN SEBAGAI :

1. Pelembap kulit
2. Base Make up
3. Serum muka
4. Serum rambut
5. Serum bulu mata (panjang dan pertumbuhan)
6. Pelembap bibir
7. Pelembap muka/krim malam


Testimonial Lovera Magic Jelly




Info tambahan tentang Aloe Vera, ianya telah pun digunakan sejak beribu tahun dahulu ketika zaman Cleopatra lagi. Ternyata bahan semulajadi seperti Aloe Vera amat berkhasiat, baik tujuan kesihatan mahupun untuk kecantikkan.Untuk itu SA ingin menyeru agar kita semua membeli Magic Jelly Lovera. Satu bag atau satu rumah satu magic jelly perlu ada untuk kegunaan keluarga.Kadang- kadang malang tidak berbau kan..kalau anak- anak mengalami luka kecil atau melecur terkena air panas boleh disapukan magic jelly sebagai solution sebelumdibawa ke hospital

Korang nak cuba Magic Jelly?

Harga : RM70
Saiz : 60ml

Maklumat lanjut sila layari:


Alamat :
DW Global Plt (LLP0007973-LGN)
Tingkat 10, Plaza Azalea,
Seksyen 14, 40000
Shah Alam, Selangor


16 comments:

  1. CN dah try, mmg best. Untuk kegunaan 1 family, jimat betui 👍

    ReplyDelete
  2. Bagus juga produk nie kan SA, boleh guna untuk kecantikan dan kesihatan..

    ReplyDelete
  3. best kak, saya suka sebab tak ada paraben. Tak was-was gunakannya

    ReplyDelete
  4. aloevera memang bagus..kalau dia buat macam ni..lepas tu banyak kegunaan, lagi bagus..jimat

    ReplyDelete
  5. miza pun suka ritu pun tangan melecur kena minyak panas cepat-cepat sapu lovera berkesan sejuk jew

    ReplyDelete
  6. Memang terbaik tau produk ni .CCL juga guna produk ni . Sapu pada muka, tangan . Nak lagi best simpan dalam peti sejuk . Bila nak pakai sejuk je

    ReplyDelete
  7. Wow berkesan ke ni.. nampaknya nak kena guna nak rawat bahagian pori besar

    ReplyDelete
  8. Memang pengguna MJL..hehe..puas hati sangat dengan MJL..Saya jadikan base make up sebelum tepek foundation & loose powder...Masa mula guna dulu, celah2 jari gatal2..Tak tahu punca dari apa..Bila baca MJL ni banyak khasiat dia..Cuba sapu kat tempat gatal tu, alhamdulillah..perlahan-lahan elok...

    ReplyDelete
  9. Kalau aloe vera nie memang sejuk je bila bubuh kat kulit.. Sekarang dah mudah..

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah memang bagus kan kak.. saya cuba untuk luka pun cepat baik..

    ReplyDelete
  11. ni nanti boleh lah cuba nak hilangkan parut kena ekzos motor ni hehe

    ReplyDelete
  12. Ana dah cuba lovera ni kak. Memang best sgt. Sejuk je bila pakai.

    ReplyDelete
  13. Memg best pakak MJL ni...muka lembab dan soft jer..

    ReplyDelete
  14. Memang bagus MJL ni...Adam aritu kena ruam, cepat je kering...pastu kulit jadi lembut...

    ReplyDelete
  15. oh ika baru tau pasal ni. selalu guna aloe vera biasa je hee

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah