Friday, August 28, 2020

KFC Malaysia : Introducing All-New White BBQ Crunch

Kentucky Fried Chicken, sebut je nama KFC ni, kecil besar tua muda semua kenal apa itu KFC. Bohong kalau tak kenal. Lagipun KFC ni dah lama. Sejak dulu sampai sekarang ni, sis sendiri asyik makan KFC. Anak-anak lagilah. Bila terbayang je menu KFC dengan ayam gorengnya yang lazat, terus rasa terliur nak makan sekarang ni juga.

Kalau nak tahu, sekarang ni KFC Malaysia dan keluarkan satu lagi menu baru tau. Menu baru ni di beri nama White BBQ Crunch. Menu KFC White BBQ Crunch ni dilancarkan sekitar awal Januari 2020 tempohari. Selepas KFC berjaya mengeluarkan KFC Hot & Cheezy Chicken, kini KFC sekali lagi memberikan pilihan cadangan menu baru untuk semua pelanggannya. 



KFC White BBQ Crunch merupakan olahan unik kepada ayam goreng KFC kegemaran ramai dan dicipta khas untuk memberikan sedikit kelainan dengan rasa yang berbeza

Menu White BBQ Crunch Dari KFC Ini Memang Lain Daripada Yang Lain

Sis sendiri belum rasa lagi tapi dari apa yang sis lihat kat sini, memang nampak sedap sangat. Terliur jugalah jadinya bila lihat gambar menu ayam KFC yang dihidang dengan Smoky White BBQ dan Hot Sauce Glaze ni.


Ayam goreng KFC White BBQ Crunch ini sebenarnya dibalut dengan 2 jenis sos iaitu sos pedas manis dan sos barbeku yang berwarna putih. Pelik pula rasanya bila sos BBQ berwarna putih. Selalunya sos begini dalam warna coklat atau merah. Hasil dari gabungan kedua-dua sos ini, mesti sangat padu. Patutlah ramai yang beri review cakap menu White BBQ Crunch ni memang sedap dan patut di cuba



Dari pembacaan pada review mereka yang dah mencuba ni, masing-masing mengatakan yang ianya agak berbeza dari rasa ayam biasa dan spicy yang di makan tu. Mungkin kerana ayam ini di masak ala smoky. Apa taknya, dah namapun BBQ jadi mestilah ada rasa ayam yang disalai.

Kat sinilah rasa baru yang ingin diberikan pada para peminat setia ayam goreng berbanding dengan rasa yang biasa sebelum ini. Ianya juga tidak pedas dan sesuai untuk dinikmati seisi keluarga atau bersama teman-teman.

Tawaran Harga Agak Berpatutan


Harga yang ditawarkan bermula dari RM15.90 hingga RM20.30. Untuk set combo 2 ketul ayam harganya adalah RM15.90 dan untuk set combo 3 ketul ayam harganya adalah RM20.30. Set ini turut didatangkan dengan 1 bekas whipped potato (kentang putar), 1 bekas coleslaw dan juga 1 gelas air bergas. Box meal juga ada dan berharga RM 20.30.


Dari segi harga ia sedikit mahal dari Snack Plate dan juga Dinner Plate yang memang ada di KFC. Tapi still okay rasanya sebab hanya berbeza sedikit saja. Cuma kalau ikut dari permerhatian, sis lebih suka jika sosnya lebih banyak hingga menyaluti ayam secara menyeluruh. Kalau gitu barulah benar-benar mengikut tema KFC ‘makan hingga menjilat jari’.


Boleh Order Secara Online Dengan Servis Delivery

Apa yang lebih penting, sis sangat happy bila KFC ni boleh ditempah dengan mudah menggunakan servis food delivery. Antara pihak yang sis suka adalah Foodpanda. Servis mereka ni boleh dikatakan seluruh Malaysia ada. Nak makan apa, pilih dan pesan je kat website utama kemudian tunggu makanan tiba hingga ke depan muka pintu. Senang sangat.

Makin bagus,servis penghantaran seperti Foodpanda ini sangat berguna ketika sedang bercuti. Tak payah nak pening kepala untuk cari tempat makan. Boleh duduk rehatkan diri di bilik hotel sambil menunggu makanan yang dipesan tiba.


Jom dapatkan menu baru White BBQ Crunch di seluruh outlet KFC di seluruh negara. Rasa sos BBQ putih bersama sos merah ni memang nampak sedap sangat! Sis sendiri dah tak sabar nak cuba ni. Jika tak ada masa nak ke mana-mana outlet KFC atau malas nak buang masa untuk drive, cari parking dan beratur.. Hey apa susah… delivery service by Foodpanda kan ada!

6 comments:

  1. kalau menurut saya , saya memang penggemar kfc compare to other kedai fast food . Murah pun murah , kalau ajak lepak kawan saya memang dah tau kat mana dah , mngkin sebab saya ni hantu ayam goreng juga kot

    White bbq tu macam rare je , saya nak cuba harga pun berbaloi bagi saya , tapi tula dtg kfc mesti mata tgok kat snack plate hahah .

    ReplyDelete
  2. Beza pulak dengan saya dan anak2 yang cuma suka ayam goreng spicy dan original yang dah berabad diaorang jual tu. Datang la menu baru ayam goreng diaorang ni, semua tak masuk tekak saya. Original dan spicy je yang memang terbaik. Tak de siapa boleh lawan. Tapi menu baru mesti lah akan cuba. Kalau tak cuba kita pun tak tahu sedap ke tak..kan?? Harap2 yang kali ni boleh menandingi ayam goreng original dan spicy

    ReplyDelete
  3. Belum try..suka KFC original..

    ReplyDelete
  4. Kita ttp pling suka original dgn yg truffle dulu tu.. Sedap nyaaa

    ReplyDelete
  5. ika tak cuba lagi menu baru kepci ni. suka lagi makan yg ori punya huu

    ReplyDelete
  6. waaa nampak sedap! nak cuba jugak lerr nanti..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah