Saturday, October 24, 2020

Menu Weekend Sabtu 24 Oktober 2020

Hi korang....

Dah makan? SA hari ni masak simple je...cuba habiskan apa yg ada dalam fridge je...malas nak beli bahan basah..so masak apa yg ada...kang x masak bila plak nak habis stok tu kan...orang sebelah rumah ada bagi udang besar 5 ekor....baru je makan udang so xde la nak masak udang tu...masak untuk esok lusa plak la..kang makan udang naik plak bacaan Uric Asid..

So hari ni SA merayau-rayau kat kebun Pak Zain...Khamis ari tu SA dh harvest sayur peria..hari ni tengok..eh banyak lagi plak celah2 daun SA x perasan..dapat la 6 biji....fresh dan besar-besar...nanti SA citer next entry...

Jom tengok apa SA masak hari ni..



Ikan Merah goreng berlada..


Sup ayam fav Dania


Bunga Kunyit dan Ulam Pegaga


Budu..

Settled masak...settle makan tengahari...kebetulan Abah SA tak berapa sihat...so memandangkan SA ada kat rumah WFH ni....dapat la Abah SA berehat..kalau x abah yang ke dapur masak untuk mak dan Dania. Abah SA masak sedap tau...hahaha...sejak mak sakit abah memang amik alih tugas mak masa SA takde..weekend SA balik...SA amik alih tugas abah...

Kita jumpa lagi next entry ye ..


7 comments:

  1. sedapnya sup ayam, lagi best makan time panas2...

    ReplyDelete
  2. Budu tu..... Fuhhhh.. Boleh kelaut dalam diet tuuu

    ReplyDelete
  3. arwah abah mentua ammi masak pun best. rindu kat arwah abah

    ReplyDelete
  4. sup ayam kalo homemade memang osem.. lagi2 kalo air tangn mak kite..
    dapnyeee.. Kak SA buat rasa nak makan sup ayam pulak ni hehe..

    ReplyDelete
  5. Lauk pauk yang menyelerakan. Lagi lagi ada ulam dan sup ayam panas tu.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah