Thursday, October 19, 2017

Kalau Kawan Korang Jatuh Depan Korang, Apa Korang Lakukan?


Hi korang....

Jom berterus terang...jangan selindung ..kalau korang berhadapan dengan situasi diatas tu apa benda pertama yang korang buat..hehehe...okey SA ngaku...SA takde buat A...biasanya buat B dulu...dah gelak guling- guling baru tolong angkat...teringat SA zaman budak- budak dulu masa dengan kawan- kawan sekolah satu geng..memang ini jer la kerja kami mengenakan orang atau kawan sendiri..SA mengaku SA dulu dan 4 orang sahabat sejati agak nakal...tapi kami digeruni di sekolah..kami atlit dan kesayangan cikgu..itu cerita zaman kegemilangan dulu la...memori dan nostalgia sangat la kenakalan zaman sekolah..
Tetapi...kalau insiden kat atas tu berlaku ketika berada di tempat awam, x kira la budak kecik atau dewasa yang jatuh depan kita..takde nak tolong gelakkan tau...sebaliknya automatik tolong angkat..nampak tak bezanya situasi tersebut...kalau kena kat kawan- kawan sendiri memang for sure tolong gelakkan la...tapi kalau kena kat diri sendiri, kawan plak tolong gelakkan kita...memang rasa nak nangis rasa nak belasah kawan kita tu kan?

pernah jadi kat korang?



13 comments:

  1. Kalau ai, ai mesti akan tergamam dulu sebab terkejut. Kalau orang tu macam cedera agak parah terus kesian. Tapi, kalau tak ada apa-apa kecederaan atau luka kecil je, mengekek ai ketawakan.

    ReplyDelete
  2. mama dulu masa muda2 terjatuh tangga depan lrt tengah date pula tu.. fuh malu giler, nasib baik si dia tak gelakkan. dah jd suami dah. tapi sampai sekarang lah jadi baha. kalau jatuh sekarang maunya kena gelak guling2 haha

    ReplyDelete
  3. Hhahahah.. pernah.. zaman dlu2.. skrg jln hati2 dah

    ReplyDelete
  4. BETUL..KALAU KAWAN2 KITA TOLONG GELAK KAN DULU LEPAS TU BARU TOLONG ANGKAT DIA..kALAU ORANG YANG KITA TAK KENAL KENA LA TOLONG DAN TANYA DIA OK KE TAK..HAHHA

    ReplyDelete
  5. Kawan jatuh memang kita gelak dulu baru tolong angkat. Orang lain jatuh kita tolong angkat kalau kita rasa takde yang patah2 atau luka berdarah. Tanakla kena kecam pulak walau dalam hati nak menolong.

    ReplyDelete
  6. Kak Sue kalau kawan jatuh tergamam kut, cecepat angkat.. tapi berbaru nie Kak Sue yang jatuh..hahaha.. kelam kabut anak dara Kak Sue tolong angkat.. Panik dah dia tengok Ibu tergolek..

    ReplyDelete
  7. Okey, honest tau..kalau kawan - mmg gelak dulu..haha..kalau dpn public contoh kat bus stop ke, tolong dulu..gelak kemudian.. haha

    ReplyDelete
  8. Kalau cikla, cikla angkat dulu. Lepas tu baru sok sek sok sek cerita balik, jd bahan pulak lah lepas tu. Hehe

    ReplyDelete
  9. Saya tolong angkat kak. Sy kalau org jatuh depan mata memang saya terkejut dan cuak

    ReplyDelete
  10. Kalau kengkawan yg rapat, memang gelak ler sambil tu tlg lah angkat jgk ... Kalau tak kenal, memang lah tolong tak sampai hati plak nak gelak ...

    ReplyDelete
  11. Ena akan buat dua2 hahahaha. Tapi tengok jenis perangai kawan tu juga, kalau jenis tak suka bergurau, ena tak gelak la

    ReplyDelete
  12. ikut jenis org jugak akak.. haha. yg cepat tacing tu tak berani nk gelak,

    ReplyDelete
  13. Pernah kak.. menggelakkan orang dan digelakkan orang..
    Zaman sekolah dulu..
    Tapi bila dah dewasa ini tambah dekat tempat awam, memang berhati-hatilah..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah