Wednesday, December 20, 2017

WW : Apakah Itu Ego?

Apa Yang Dimaksudkan Dengan EGO?

Apa yang SA faham EGO merupakan satu sifat pentingkan diri sendiri tanpa mempedulikan orang sekeliling dan ini banyak berlaku dalam kehidupan kita. Tetapi sesetengah orang mengatakan Ego perlu ada dalam diri kita cuma perlu kena pada tempatnya... Ego sinonim dengan lelaki tetapi jangan tak tau wanita juga mempunyai Ego.

Gambar sekadar hiasan...


Ego juga perlu di kawal. Kenapa? Kalau berterusan dengan sikap Ego, benda pertama yang akan berlaku adalah kurang kepercayaan oleh orang- orang sekeliling...Peribadi seseorang dipandang rendah kerana sifat Ego dan potensi untuk hilang kawan adalah tinggi...

Ego juga ada pro dan kontranya..

Wordless Wednesday.. Jom kita bincangkan kesahihan sifat Ego...perlukah ada dalam diri dan kehidupan kita..pada SA kena ada tp biar bertempat...bukan sepanjang masa kita ego..

19 comments:

  1. sgt subjective. Tapi, rasanya semua orang ada ego tersendiri. Kalau boleh jangan melampaui batas

    ReplyDelete
  2. Bagi Kak Sue, ego tu biar kena pada tempatnya..

    ReplyDelete
  3. Ego tu ada kontra dan pronya.. kadang-kadang ia memang diperlukan pun supaya orang tak mudah perlekehkan kita :)

    ReplyDelete
  4. Lelaki mmg ada EGO nye....tp, kadang perempuan pun ade ego tersendiri....

    ReplyDelete
  5. ego tu penting.. tapi pada saya kena la berpada-pada.. jangan terlalu ego nanti merana diri.. hehee

    ReplyDelete
  6. Ego perlu ada..cuma kena bertempat la...
    klu x kena tempat tu minta penampo..hehehe

    ReplyDelete
  7. terpulang pada diri individu dengan meninggalkan ego diri, percayalah kita akan menuju kehidupan yang lebih baik

    ReplyDelete
  8. Ego ni kena ada juga sekali sekala, terkadang ada orang nak ambil kesempatan tak boleh sebab dia tengok kita ada ego

    ReplyDelete
  9. Ego tuh tetap perlu cuma jangan sampai memakan diri..tu je

    ReplyDelete
  10. Cikla setuju, ego tu boleh tapi biarlah kena pada tempat dan masanya. Kalau asyik ego tak tentu masa, tak pasal2 org cop kita sombong pulak. Iyelah, nak menang nak ikut kepala sendiri je kan... Isk isk isk..

    ReplyDelete
  11. lelaki dan wanita, egonya tetap ada. cuma perlu bertempat.

    ReplyDelete
  12. x suka berkawan dgn org yg ego.

    ReplyDelete
  13. EGO tu perlu juga bagi TB, Tapi jangan la melampau2 sangat ego nya.. sampai orang nak kena sembah kaki suruh turunkan ego, itu memang nak kena pinggg

    ReplyDelete
  14. Ego biarlah tahap minimum aje jgn over

    ReplyDelete
  15. Ego memang tak lari dalam diri manusia, kadang-kadang tanpa kita sedari. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni yang lagi susah, tanpa sedari......kena tengok balik cermin, dan berfikir....

      Delete
  16. Ego tuh perlu ada tp jgn smpai musnahkan diri sndri...ego sgt makan diri nanti

    ReplyDelete
  17. ego bagus.. itu bentuk kredibiliti tapi tak perlu berlebihan

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah