Saturday, October 13, 2018

Terjebak Kesedapan Sambal By Zazanizam

Hi korang...

Dalam pada SA duk asyik nampak sambal si Zaza ni lalu lalang kat timeline FB dan IG..dengan ramai rakan blogger dah up cerita dan gambar pose ngan si Zazanizam ni..SA terjebak juga..Khamis lepas SA berjanji-janjian dengan si Zaza...so sampai je sambal tu kat opis..SA memang teruja sangat..X dapat jumpa Zaza pun takpe asalkan dapat sambal kebabom dia..penangan betul kan bila rakan blogger up status..dh la SA ni jenis suka sambal-sambal ni...kuasa blogger katanya dan untung kawan2 Zaza banyak dikalangan blogger..kalau nak tau Zaza ni blogger gak tapi x sure masih aktif ke tak..yang penting Zaza kini aktif berniaga...


SA pose jap  ngan sambal 


Gambar dari Zaza..sebaik sahaja sambal sampai kat lobby office


letak kat meja..dan-dan tu jugak la perut lapar


Sambal Ikan  Masin Cili Padi


Sambal Sotong Kering Berlado


Nak rasa keenakkan sambal ni cukup nasi panas dan telur dadar..jangan ada lauk lain..


SA dah cuba  dan satiesfied


SA memang suka sambal sotong kering tu..sedap..cukup rasa dan cukup pedasnya..pedas memang pedas tapi takde la sampai tak boleh makan..dia pedas yang sedap buat korang rasa nak makan lagi dan lagi...memang jahanam la diet ke laut dalam..badan dh la naik kan..bila la nak turun kalau macam ni..ye ..SA kalau bab sambal memang cepat terjebak..tengok sambal hitam pahang dulu..buat SA terjebak sampai la ni stok x abis lagi..

Korang yang blom  cuba SA syorkan korang cuba la rasa kedua2  sambal by Zazanizam ni...confirm puas hati..eh.SA simpan tau sambal ni kat fridge opis..nanti senang makan..panaskan aje la sesudu dua nanti buat menambah selera ..

more info > www.instagram.com/zazanizam

24 comments:

  1. Maa Shaa Allah bestnya sesekali mkan yg orang punya buat memang sedap

    ReplyDelete
  2. Allahu terliur kita baca terutamanya sambal sotong.haih terus rsaa nak beli sbab jarang dengar sotong dalam pek cmtu

    ReplyDelete
  3. Penah nampak jugak sambal zazaniman ni berlegar2 kt tl social media. Belum ad kesempatan nk rasa. Mmg fav sambal2 mcm ni. Lagi2 yang pedas. Makan dengan nasi panas dengan telur dadar.perghh. Tiba2 terasa nk masak.

    ReplyDelete
  4. Sis memang suka sambal cam gini, kalau makan sure bertambah ni. Tak tahu lak zaza pun buat busines ni, nanti leh lah sis beli..Insha Allah

    ReplyDelete
  5. Selalu jugak nampak sambal kak zaza ni haa..
    Bukak ig muncul sambal dia.
    Sedapnya la haii..
    Kalau beli tuk suami mesti sokmo lauk tu je la dia makan nti.

    ReplyDelete
  6. Rindu nk baca penulisan santai kak zaza. Lepas dh baca review kak SA nie, sy pon ikut rasa nk cuba. Sy dh order 2 botol. Tak sabarnya nk cuba !!

    ReplyDelete
  7. Selalu lalu lalang dekat timeline instagarm nad..memng tergoda..sebab suka makan sambal mcm ni..tapi belum beli lagi..nanti nak beli la..hehee

    ReplyDelete
  8. wahhhh nampak macam sedap sangat je sambal ni tetiber rasa lapar pulak dah ni.. ni rasa nak order juga ni kalau makan dengan nasi panas pun dah rasa cukup je ni nyum nyum nyum nyum..... tak sabar rasanya nak cubaaaa

    ReplyDelete
  9. Hmmm...sedapnya,comel jer botol dis,sng nk bwk ke mana2,mesti sedap hingga menjilat jari

    ReplyDelete
  10. Wahh kak suria 2 bekas grab tu.sedap sgt ye. makan dgn nasi putih panas2.

    ReplyDelete
  11. Comel je post kak SA dgn baju kurung cotton tu. pedas sangat tak sambal tu? Sebab Nad tak makan pedas. Kalau tak berapa pedas ngam sangat dah tu.

    ReplyDelete
  12. uikss sedapnya sambal sotong kering..kte ni walau pun memang pengusaha sambal itam tapi selain sambal itam memang kte suka makan sambal-sambal ni..sambal sotong kering tu betul-betul menggoda..haha

    ReplyDelete
  13. Aduhai nampak pun sedap. Ni kalau travel mesti kena bawa. Baru bertambah selera nak makan kan.

    ReplyDelete
  14. apa goda ai ni,SA..ai pun alergik tengok sambal2 ni..favourite..pembuka selera ni...tak sedar bertambah nasi kalau ada sambal..haha

    ReplyDelete
  15. Masalahnya dak mimi baca pun dah mula nak terjebak ni

    ReplyDelete
  16. Ni yang buat nak terjebak sama. Lagi2 bila malas nak masak. Memang kena lah makan dgn nasi putih telur dadar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini sgt benar, ana.
      terbaik. boleh bertambah 2-3 kali nasi.

      Delete
  17. ramai dah mencuba SSIM Kak zaza ni. confirm sedap betul ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye ke?
      wajib la aida join kategori da cuba ni...

      Delete
  18. Uissshhh sedap niii..terus telan ailio tauuuu..haihhhh...
    Nak kena beli jugak ni...
    Xleh jadi

    ReplyDelete
  19. Auni pun sejenis manusia yang mudah terjebak dengan sambal. Macam teringin nak cuba sambal sotong kering tu :)

    ReplyDelete
  20. Oh I really need a jar, my husband and I can't live without spice so this will compliment our food.

    ReplyDelete
  21. aida akan klik ig nyer tu.
    mcm nak beli la.
    bila time malas masak, sambal gini memang membantu.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah