Monday, June 3, 2019

Berbuka Puasa Di Kampung..

Hi korang..

Ramadhan ke 28 SA balik kampung. Abah nak siapkan tempat bakar lemang..SA ikut la sebab plan nak berbuka kat kampung...nak plak abah asyik menyebut nak makan kuih talam ubi la..lepat ubi la...ikutkan aje la..nasib ada makcik SA yg buatkan kuih..harap SA yg buat kuih..mmg tak jadi la kuih tu kang..haha..memandangkan ada permintaan..makanya gigih la menggali ubi..

Jom la kita tengok gambar..


Pak Lang menggali ubi


ubi yg dh digali


abah kupas ubi


SA plak lain kerjanya...haha


Masa ni diserang nyamuk


Jom la memetik pucuk kacang


Seronok oiii


Kiri kanan pucuk kacang


walau dihurung nyamuk..tetap gigih


Lepas tu ramas kelapa untuk amim santan plak


gigih tau...


Seronok plak sesekali meramas kelapa



Memang semalam masak lauk kampung je..siap ada pucuk ubi rebus..buat sambal belacan..ikan goreng skit...huiiii..nasib la SA ni kan x leh makan banyak...kalau tak...sure menambah...Ramadhan ke 29 hari ni..SA tetap di kampung..berbuka kat kampung..kali ni abah mintak puteri mandi plak...adoiyaiiiii.....

7 comments:

  1. walaupun tak semeriah buffet ramadan di hotel.
    berbuka puasa di kampung tetap menjadi keutamaan.

    ReplyDelete
  2. Bestnya dapat habiskan masa dengan keluarga di kampung.

    ReplyDelete
  3. Bestnya kak SA beraya di kampung dapat berkumpul semua. Tahun ni kami raya KL je. Suami kerja😭😭😭

    ReplyDelete
  4. Berkumpul di kampung, masak bersama dan berbuka sesama.. ini yang paling seronok walaupun hanya lauk kampung..

    ReplyDelete
  5. pucuk kacang? ingatkan petik kacangnya...bolehla share resepi pucuk kacang pula..tak pernah dengar lagi orang buat pucuk kacang sayur/ulam ni

    ReplyDelete
  6. menu kampung tetap pembuka selera..kalah bufet2 kat hotel/restoran...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah