Monday, September 6, 2010

Jom Layan Meriam Buluh..

gigih nak main meriam..sanggup susah payah..
buat lubang nak cucuh api...
angah Lan -master mind
ni la rupa buluh betong tu
boleh lak ..time nak main meriam awek call
sambil gayut leh main meriam eh..
tgh bubuh karbait
dia sorang jer layan sebelum berbuka
cucuh jgn x cucuh


Kerajaan dah haramkan dah apa2 jer yang melibatkan mercun ke apa kan..tapi adik sepupu Lisa nih..mantap jugak degil..sanggup pagi2 masuk hutan cari buluh betong nak buat meriam buluh..nasib baik x jumpa anak buluh betong..kalau x dah lama jadikan anak angkat..ok x kelakar..itulah misi diorang..dari awal pagi sampailah mereka bertubi2 lawan meriam buluh dengan kampung sebelah lepas buka posa..dapat x bayangkan berapa kali jantung rasa nak gugur dengar letupan meriam buluh ni...huh..memang la...x serik2 budak2 nih..yang kelakar ada lak sesi balas membalas dengan kampung sebelah..boleh terbakar lak hati masing2 bila dengar bunyi kuat dentuman meriam buluh tu...jangan x percaya..laki Lisa pun hebat main meriam buluh..cuma disebabkan dia penat melayan kacau dodol..maka dia diammm jer..pas tu terlepas ckp..dia tahu jer Lisa jeling dia terus senyum memanjang..Lisa rasa dia memang nak layan tapi x nak tunjuk taring kan...takpe..tunggu dan lihat eh...dia keluarkan x ilmu meriam buluh dia tuh...

5 comments:

  1. ini ke rupe meriam buluh??? menakutkan!

    ReplyDelete
  2. Wah...bahaya tu. hati2. Jgn sampai terleka.

    ReplyDelete
  3. SURIA AMANDA: ms kecik2 dulu mmg meriam buluh yg plg best!

    p/s: anda di tagged. sila amik award kat belog saya ek....

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah