Monday, February 2, 2015

Dapur Sarawak vs Wang Lee Hom

Hajat x kesampaian nak tgok filem terbaru Abam Aron Ajis.. ..tp x dapat jugak..dia cakap x lama lg kuar Astro First...sedih acik ha...x pe la..aku meneruskan penjelajahan ke Avenue K...konon nk cari2 if ada barang hantaran yg tgh promosi mcm perfume ke kan...x paham aku mall ni...mcm x best je...then kuar pi cari Dapur Sarawak...Kejap kat Jalan Pekeliling..kejap kat Jalan Pahang...then call baru tau Ahad tutup...sedihnya x dpt mkn mee kolok....

Then teringat Sarawak Cuisine kat Pavvy. ..moh la kito....

Jom tgok gambar...kita tgok apa yg ada dan apa rasanya
Laksa Sarawak


Penyeri juadah..


Mee kolok daging..


Sup daging nya...ada lak meat ball ngan perut lembu...failed...


Setelah di campur aduk...




Pas tu jln2 sampai la kat concourse area...tgok deco CNY  mak oiiii..meriahnya..cer raya kita..ada x meriah mcm ni..


Tahun kambing...statue yg kat Guangzhou tu ke diorang tiru erk?


Kebetulan Wang Lee Hom tgh buat promosi album..punya la ramai peminat fanatik dia....masa aku jadi PR dulu...aku dah pernah buat promosi album dia..dah la Mall kat sbn tu kecik...amik ko melimpah ruah orang baik kecik baik besor baik tua or muda...but chinese crowd la....mmg fanatik tau diorang ni...siap mcm2 hadiah ngan banner diorang bawak...boleh nangis2 lg...mcm yg kat pavvy tu la....punya penuh orang...Wang Lee Hom balik pun diorg kejar....heran aku...itu la kuasa artis yg digilai peminat kan...

Korang ..sapa yg korang minat?

Cer citer sket.....

*Dapur Sarawak Ahad tutup...harap maklum..


27 comments:

  1. tak pernah makan lagi laksa sarawak... sedap eh SA

    ReplyDelete
    Replies
    1. #gula2hati ckp sedap..lupa lak SA nk rasa..tp dulu mkn kat Kuching mmg sedap je la...

      Delete
  2. Amboi saratnya hiasan cny tu yee ...
    tak fanatik dengan artis .. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. SA pun sama x fanatik ngan artis...maybe sbb dh muak tgok masa kerja jd PR dulu kot..

      Delete
  3. Percaya tak kalo org ckp org x penah rase atau mkn mee kolok ni..uhukss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti boleh rasa tp pi kat Dapur Sarawak jln Pahang tau....sedap...trust me...yg kat pavvy ni kureng...

      Delete
  4. mcm sdap je nmpk..
    ihiks..

    saye xprnh merasa lg mkn mknan srwak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mkn yg real mmg sedap..yg ni agak kureng..sbb maybe tukang masak dia bkn org sarawak kot...cuba la dear...

      Delete
  5. nani tak berapa minat sangat laksa sarawak. heee

    ReplyDelete
  6. ermm sedap laksa sarawak. kite makan kat bintulu je dulu. kat sini belum pernah lagi lah..

    ReplyDelete
  7. tak pernah makan laksa sarawak n mee kolok tu..teringin nak rasa..ermm..minat sape ek..ntahlah..hihi

    ReplyDelete
  8. farah tak berapa gemar laksa sarawak..tapi mee kolok farah suka! =D

    ReplyDelete
  9. laksa sarawak tak jalan.. tapi kalau mee kolok memang sedap.. tetiba teringat masa ke Sarawak dulu..

    ReplyDelete
  10. Nampak sedapppppp! Paling suka makan laksa sarawak dan mee kolok ni ;D hee

    ReplyDelete
  11. Kalau laksa tu, saya suka sambal belacan yang pedas2 ;D

    ReplyDelete
  12. psstt: ai teruja lak nak cuba menu tu tapi sabar2.. dua minggu lagi.. hehehe..;)

    ReplyDelete
  13. Mee kolok saya baru dengar.
    Outdated sungguh. Haha..
    Laksa Sarawak pun x pernah rasa..

    ReplyDelete
  14. Penah makan mee sarawak ni buatan budak opis....dah tau kedai blh gi nnt

    ReplyDelete
  15. kalau wana sangat suka makan mi kolok..x kisah la goreng atau sup sebab dua2 pun sedap.. :)

    ReplyDelete
  16. One day kena rasa jugak mee kolok dan laksa sarawak tu

    ReplyDelete
  17. Eh kat sana ada juga dapur sarawak eh.. kalau laksa memang fav cik akak. Tapi.kena cari yang lebih sedap...sebab sekarang nie depa ambik untung je lebih..rasa hamBar

    ReplyDelete
  18. Teringin nak makan mee kolok tu.
    Selalu sangat dengar orang cerita pasal mee ni.

    Wong li hom tu sape???
    Hehehe, tak kenal

    ReplyDelete
  19. xpernah rasa mee kolok or laksa sarawak lg.. setiap kali plan nk mkn mst mkn benda lain..hehe

    oh xtau pula ada lee hom dtg.. saya mnta super junior!!!hehehe

    zinziemeewah

    ReplyDelete
  20. dah lama tak makan laksa sarawak..tetiba teringin..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah