Thursday, April 19, 2018

Promosi Buffet "Iftar In The Sky"Arina Skyview Kuala Lumpur

Perluaskan Rasa Masakan Mewah Continental di Arina Skyview Kuala Lumpur


Hi korang...

Alhamdulillah sekali lagi SA dan kawan- kawan blogger yang lain  dijemput menghadiri sesi preview ramadhan buffet  dan kali ini kami berada di Arina Skyview Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Raja Muda Abdul Aziz. Berada di ketinggian tingkat 20 memberikan SA satu pengalaman menikmati hidangan dengan selesa ditemani pemandangan sekitar Kuala Lumpur dan menurut pihak Arina Skyview kalau cuaca baik boleh nampak Genting Highland dari Arina Skyview. Menarik kan?Tidak hanya menyediakan lokasi untuk Iftar, Arina Skyview terkenal dengan lokasi majlis pernikahan dan perkahwinan, Seminar, Training dan pakej institusi.



Sekiranya korang sedang mencari sedikit pilihan luar biasa dan lain dari yang lain dalam pilihan menu iftar, tetapi tidak terlalu jauh lari dari hidangan konsep masakan kampung kegemaran anda, mengapa tidak menuju Arina Skyview Kuala Lumpur. Pelbagai hidangan Masakan Melayu Kampung ditawarkan di sini dengan harga yang sangat- sangat berbaloi.




Ramadhan ini, Arina Skyview Kuala Lumpur berbesar hati kerana sekali lagi menjadi tuan rumah bagi hidangan tempatan dan antarabangsa khas untuk promosi buffet "Iftar in the Sky". Arina Skyview kembali dengan hidangan buffet yang lazat bersempena dengan Ramadhan ini. Menjanjikan hidangan yang sederhana namun lazat, akan disediakan pakar Masakan Melayu tempatan diketuai oleh Chef Sabirin Mohd Yusof dan pasukannya untuk Ramadhan kali ini.

Menurut pihak Arina Skyview konsep yang diketengahkan  itu adalah untuk mencipta suasana yang santai untuk pengunjung di mana mereka boleh menikmati makanan mereka pada pemandangan 360 darjah langit KL yang indah.




Jom tengok hidangan makanan yang sempat SA rakamkan untuk anda semua..

Hidangan utama yang diketengahkan, diperap dalam gabungan rahsia rempah dan dipanggang untuk kesempurnaan. Tahun lepas, hidangan kegemaran orang ramai adalah kambing panggang dengan pilihan pelbagai sos; Sos Blackpepper, Cendawan Cendawan dan BBQ dengan tambahan pelbagai salad.

Kambing panggang dan ayam panggang

Dengan hidangan harian yang disediakan di gerai aksi varian, menu ini juga menjanjikan pelbagai hidangan masakan malayu iaitu Nasi Tomato, Sambal Sotong, Ayam Masak Kurma, Rendang Daging, Udang Goreng Kunyit, Pemanis mulut  bubur lambuk,bubur nasi, bubur pulut hitam dan sup tulang rawan (sup sumsum tulang dengan kentang)


Ayam Kurma


Rendang Daging ( SA suka)


Kari Kepala Ikan


Ayam Goreng Kunyit


Sambal Sotong


Sayur Campur


Sup Tulang Rawan ( kredit photo to Zayn Propa Rengers)


Jangan ketinggalan! Mereka juga menyediakan pelbagai ulaman kampung di gerai pembuka selera yang termasuk Ulaman dan Pecel Kampung, pelbagai sos kampung; sambal belacan, budu dan cencaluk, dan hidangan kerabu juga. Nama pun masakan kampung kan..so hidangan ini agak nostalgia dengan dekorasi yang cantik.


Ulam- Ulaman


Sambal Belacan, Sambal Cencaluk dan Budu


Kerabu Mangga


Ikan kering


Kerabu Perut


Pecal Condiments


Kuah Pecal



Dan kesimpulannya, Arina Skyview Kuala Lumpur menjangkakan kepuasan pengunjung menikmati hidangan yang agak popular iaitu Pengat Durian gaya kampung (disajikan dengan pulut kukus), pilihan kuih Melayu dan Nyonya, buah-buahan segar, pelbagai minuman dan banyak lagi.


Pengat Durian


Pulut Kukus


Buah Melaka


Apam


Kuih Cara


Untuk keselesaan para tetamu, semasa tempoh promosi bufet Ramadhan, Arina Skyview  akan
menyediakan surau dan menetapkan Imam untuk Solat Maghrib, Isya 'dan Tarawih.

Ruang solat dan ruang mengambil wuduk juga turut disediakan.

Arina Skyview Kuala Lumpur "Iftar In The Sky" Buffet Ramadhan hanya boleh didapati untuk tempahan korporat dengan minimum tempahan 50 pax. Harga yang ditawarkan adalah RM 68 setiap pax. Tetapi terdapat berita hebat!. Tawaran  harga pada RM58 setiap pax  bagi tempahan awal untuk pakej iftar.


Untuk sebarang tempahan, sila hubungi di nombor ini +603.2202 7468 / +6012.708 7135



Sedikit tentang Arina Skyview Kuala Lumpur

Arina Skyview adalah lokasi unik  Golden Triangle di Kuala Lumpur City Centre. Restoran ini mempunyai 3 tempat dalam satu (satu konsep yang dipanggil 'Multi-Branding') Satu Tempat Perkahwinan, Mesyuarat & Pusat Seminar dan Perkhidmatan Bersenam Perkhidmatan Penuh. Konsep ini menawarkan pelbagai pelanggan, menawarkan pelbagai pilihan tempat makan dan hiburan dalam satu pertubuhan. Bahagian spatial dan menu akan memperluaskan agenda kami dan memberikan pelanggan kami pengalaman yang berbeza pada setiap lawatan.

"A Contemporary Malay Experience" menanti di Arina Skyview Kuala Lumpur. Perasaan akan menjadi hidup apabila menikmati pelbagai Masakan Melayu Benua dan meraikan tradisi lama Malaysia khususnya.

Keutamaan adalah untuk memenuhi keperluan orang ramai tak kira  dewasa atau golongan muda. Arina Skyview adalah tempat makan keluarga. Jumlah keperluan ruang adalah 3,000 kaki persegi. Secara keseluruhan, restoran akan menyediakan tempat duduk untuk 150 pelanggan minimum. Jika Lebih, pertimbangan akan diberikan untuk menggabungkan tempat makan. Isu zon, letak, dan kebolehaksesan akan dikaji semula sebagai kriteria utama.

Untuk maklumat lanjut

MOHD HAIDER ABD. HAMID
Chief Operating Officer
Office  : +603.4010.8444
RSVP/Sales : +6012.7087135
Email: sales.arinaskyview@gmail.com

NOOR HABIBAH BT ABDUL SAMAD
Sales & Marketing Executive
Office  : +603.4010.8444
RSVP/Sales : +6012.7087135

Email: sales.arinaskyview@gmail.com


34 comments:

  1. sambil berbuka puasa sambil melihat permandangan dr level 20 tu syok juga kn...pulut kukus ngan pengat durian tu sedap nya

    ReplyDelete
  2. oh dear... sedap2nya lauk dihidangkan
    semua Malaysian food.. loveit.. memang
    x laratlah nak hadap semua. tapi pecal
    tuh buat den goram jo.. nangis sat

    ReplyDelete
  3. serius ke kak RM68 je harga dia? Early bird RM58? punya banyak makanan tu. view dh lah best. macam dah beralih arah nak buka dekat sini plak je

    ReplyDelete
  4. Bestnya dapat makan lagi..seronok betul lah jadi blogger..ahah

    ReplyDelete
  5. Woooooo makanan dia sedap2 belaka.. Hadoiyai.. seb bek jauh..

    ReplyDelete
  6. Salam owner blog Suria Amanda. Mohon update blog list Suria Amanda dengan blog Rahsia Melancong. Saya sudah update blog list blog saya dengan blog Suria Amanda yang suka makan rendang daging. :D

    ReplyDelete
  7. So far, harga murah utk kualiti hotel..tahun ni banyak pulut dengan serawa doyan..hehe

    ReplyDelete
  8. sambal sotong tuuu.. adoi laaa.. huhuhu.. semua pakat memanggil2 ni.. hee.. rendang daging antara menu mesti try.. haha.. kuih muih pun ada.. memang menu iftar yang menyelerakan.. harga pun murah.. boleh pi nanti

    ReplyDelete
  9. Nampak sedap semua menu dekat sini, boleh lah masukkan dalam list tempat berbuka nanti. Heheh :)

    ReplyDelete
  10. Menariklah hidangan yang ada di sini. Eh harga dia tu berpatutan dan agak murah juga. Sebab ada tempat yang lagi mahal dari ni. Huhu.

    ReplyDelete
  11. WAH hidangan dia sedapnya macam masakan orang kahwin pun ada hahaha terliur je tengok.desert pun best

    ReplyDelete
  12. ya Allah banyaknya pilihan berbuka puasa tahun ni! boleh pening dibuatnya! tapi yang ini nampak sedap dan harganya pun berbaloi juga. sekali sekala bawa famili makan luar apa salahnya kan?

    ReplyDelete
  13. Benda plaing best dpt tgk view sekitar Kuala Lumpur. Bestnya kak kalau dpt berbuka di sini. Harga dia pun murah yang amat. Berbaloi dan sekiranya ada program mmg nak kena suggest lokasi ni 😊

    ReplyDelete
  14. wah SA..macam hari-hari ada buffet review ni..Tapi yang ni macam lain drp lain sket..selain dpt menikmati makanan lazat, dapat juga menikmati pemandangan yang cantik.

    ReplyDelete
  15. Ouhhh ini ke golden triangle yg org selalu sebut2 kan tu. Mmg menarik tempat dia. Pelbagai fungsi. Kuih muih tradisional tu knp nampak sedap sgt yer. Gebu sungguh. Tmpt eksklusif nampak romantik sgt

    ReplyDelete
  16. Really a blessed month with so much great food... Look at those food... I'm drooling on my hand phone to the max

    ReplyDelete
  17. Eendang tu mmg nampak tempting giler. Jarang dapat yg kena dengan tekak tapi yg ni mmg sedap. Harga buffet ni okla sesuai dengan pilihan seleksi makanan yang dia bagikan - banyak dan bervariasi

    ReplyDelete
  18. Wah bestla nampak makanan kat sini.

    Banyak pilihan dan nampak sedap.

    Teringin nak turut sama rasai.

    Harga pun not bad. Tempat awal dapat diskaun lagi

    ReplyDelete
  19. kerap jugak ye akak dijemput hadiri buffet ramadan ni.. sejak jadi blogger ni saya masih belum dpt. hehe

    ReplyDelete
  20. Menu mana paling sedap kak?Tengok semua menu nampak sedap. Hishhh macam mana nak diet nih kak, penuh review makanan...pastu teringin.jahanam diet saya tau

    ReplyDelete
  21. Memang banyak pilihan berbukak puasa lah kat sini.

    ReplyDelete
  22. OMG! There's kerabu perut too??!!! I am so going to drag my family to this place...that kambing panggang and sotong sambal also got my mouth salivating...

    ReplyDelete
  23. Yeay raya dah dekat! Eh puasa dah dekat. Jom spend satu hari berbuka berbuffet ramadhan bersama keluarga..

    ReplyDelete
  24. Banyak pilihan makanan dan Lokasi di KL berdekatan juga dengan ruby. Maybe bleh plan utk berbuka nanti di sini. Cuma tak pasti Ramadan kali ni macam mana. Tetiba rajin masak. Hahahaha. Atau setiap hari berbuka di Bufet Ramadan.

    ReplyDelete
  25. sedapnya ada kambing panggang! mau berpinar mata ni kalau time nak berbuka

    ReplyDelete
  26. Wow kak menarik lah. Hidangan kampung tu sedap :).

    ReplyDelete
  27. Get to enjoy nice view while having your Ramadhan Buffet? Such a nice place for buffet. The Rendang and Ayam kurma looks nice. Yu.. Yum

    ReplyDelete
  28. Nampak sedap semua menunya tu SA, menarik kan berbuka puasa tempat macam nie..

    ReplyDelete
  29. I would love to try this, price wise is so affordable, amabiance looks great and most importantly I love the choice of dishes, the Ayam Kurma and Pengat Durian looks too good to miss!

    ReplyDelete
  30. Kali ni paling best bagi Siqah adalah tempat berbuka. Bestnya berada di tempat tinggi! Tempat ekslusif <3

    ReplyDelete
  31. Memang recommend sangat kan... Menarik dan romantik gitu kalau berbuka dengan yang tersayang.. Acecehh...hehehe..

    ReplyDelete
  32. overall ika rasa semua menu dia mmg boleh menaikkan nafsu untuk menmbah banyak kali :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah