Wednesday, April 18, 2018

WW | Kena Terkam Dengan Si Budak Hitam..

Hi korang...

Setiap pagi SA adalah mimpi ngeri...setiap langkah nak turun tangga rumah sewa SA akan di iringi oleh si Hitam ni ha...mengiau - ngiau tak tau dia nak apa..kibbles yang housemate bagi tu ada je kat tepi sudut rumah tu...tiap kali SA nak kuar pi keja mesti dia mengikut...puas halau dia tak pergi pun...pelik jugak sebab entah dari mana datangnya..depan rumah SA tu ada la jiran-jiran lain gak..maybe dari rumah jiran la kot...



Pagi semalam....sekali lagi SA buka pintu dia dah ada dah depan pintu...pas tu dia mengiau tapi takde la menggesel kat kaki ke apa..dia ikut je tepi SA..SA buat tak layan dan masih la halau dia...dia macam bengang kot..dia terkam melompat sambil keluarkan kuku kena bahagian bahu...huwaaa...terkejut tau...SA dah la takut kucing...sakit..giler kat bahu..check tgok ada cakaran tapi tak dalam...aduhai...lepas dia terkam tu kan..dia terus lari...amboiii...sesuatu sangat tau...

SA bukan tak suka kucing..suka cuma tak berani pegang sebab dulu pernah kena cakar dan kena kokak...jangan kata kucing..nampak anjing dari jauh pun SA dah takut dah..SA tau je ada artikel dalam majalah cakap..Anjing dan Kucing ada deria bau yang kuat. Mereka boleh cam kalau orang yang mereka jumpa tu dalam ketakutan atau sebaliknya...hahaha..confirm la SA kena sakat ngan kucing or anjing..SA memang mudah takut..lagi satu ngan Angsa..hahaha..pengalaman kena kejar ngan angsa masa kat kampung...

SA tengah cuba nak kuatkan semangat dan beranikan diri pegang kucing atau usap- usap kucing..korang kalau ada ilmu pasal nak melawan perasaan takut ni harap boleh kongsi dengan SA...
Dah tua pun penakut lagi...

12 comments:

  1. aida pun amat geli kucing.
    tak pernah pegang / usap kucing.
    memang dari kecik tak dibiasakan dgn kucing, SA.
    tapi anak-anak aida paksa diorang explore kucing.
    jgn jadik penakut mcm aida ha ha ha ha...

    ReplyDelete
  2. kita sama,SA..ai is pun penakut kucen..ada pengalaman penah kena kejar dengan mak kucen & kena cakor..idak nak pegang kucen..tgk dri jauh je..dekat No No No..haha

    ReplyDelete
  3. try2 gosok kepala dia kak SA.. kucing ni kena manja2 caka dhn dia..

    ReplyDelete
  4. geng lah kak sa kita. Miza ingat lagi dulu siap berdiri atas meja sebab ada kucing nyendeng kat kaki masa kat kedai makan. Tak pasal glamer kat kedai tu hehe

    ReplyDelete
  5. Dulu, masa kecik2 saya pun penakut dengan kucing sebab penah kena cakar dengan kucing kat bontot tapi sekarang nie, kucinglah peneman kami berdua.. =)

    ReplyDelete
  6. Kak Sue pun penakut kucing juga, bab main terkam nie lagi la takut.. huhuhu..

    ReplyDelete
  7. Ue are special for him ! Sebab tu dia tunggu SA tiap hari. Not all cat jenis menghigit gitu. Mane tahubyg ni jnis mnja.

    ReplyDelete
  8. aduh ganas nya kucing tu kak.. boleh cakar bahu tu. agaknya betul la diorg boleh sense ketakutan kita

    ReplyDelete
  9. auuww.. sesuatu sangat kucing tu..

    ReplyDelete
  10. Adeh!! Memang pedih tu kena cakar ngan kucing.

    ReplyDelete
  11. kucing kalau cakar dia punya rasa pedih tu pheww. tapi ika tetap suka kucing sbb depa comel hee

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah