Tuesday, September 4, 2012

Cucur Udang Versi Resepi Aku Yang Seksi...


Aku x kira..korang nak kata aku perasan ke apa ke..aku x kesah...aku yang masak..aku nyer resepi...
sukati aku la nak ckp cucur udang aku ni seksi ke tak..hahahhahaha....
mcm la korang pernah nak kutuk aku kan..
well...lihatlah doniaaaaaa...cucur udang aku yang seksi meksi...
Rasa???haruslah sedap....aku buat ni masa kat kg hari tu...Pak Lang aku suka....mak pak aku pun dah
tentu2 la suka kan...

 sedang berendam dalam kuali....
 yang dah siap digoreng
guna udang besar2 ibu jari tau...x main udang kecik2...sebijik kuih ada sekor udang....

Resepi

Tepung Gandum,garam,daun kucai dan taugeh bancuh ngan mauripan a.k.a ibu roti sepeket..
biarkan bancuhan naik sikit...
then goreng dengan api sederhana...masa nak masukkan ke dalam minyak tu letak la udang sekor...lebih pun x kisah...ikut suka korang...
sos versi aku

Cili kering yang dah direbus dulu ( mesin)
campur sos cili
sos tomato
gaulkan tambah sikit air panas
bawang putih 2-3 ulas di ketuk masukkan sekali
dan sedia dihidang

Selamat Mencuba...


15 comments:

  1. Memang terserlah keseksian dan kegebuannya. :)

    ReplyDelete
  2. saya memang suka ngan kuih udang, memang nampak seksi dan gebu kuih udang along....

    ni kalau wat meniaga mesti laku nie...:P

    ReplyDelete
  3. memang nampak seksi meksi dammnnnn

    nak sikitt

    **hentak2 kaki xpuas hati

    ReplyDelete
  4. mmg seksi la along...tergoda i tau....

    lieya dah salin resepi along ni sbb senang laaa....tgk pun cantik tu...terliur kiter!

    ReplyDelete
  5. kakcik
    - hehehehe....sib baik x seksi tuan eh kan...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Lieya
    - cuba jgn x cuba..nanti kongsi eh..

    ReplyDelete
  8. Deqna
    - meniaga?hahahahahaha....tunggu pencen la kot..

    ReplyDelete
  9. kelassss
    ni kalo jual mau singgit sebijik ni
    udang besaq

    ReplyDelete
  10. wow.. gebush nyer.. sedakk nih..

    ReplyDelete
  11. owhh pakai ibu roti utkk dia naik kembang rupanya....

    ReplyDelete
  12. Letak udang seketul besau ibu jari baru ohsem kan.. ;)
    Baru nampak rupa udangnya..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah