Monday, September 3, 2012

Musim Durian Akan Kembali


Di keliling kampung aku sekarang tgh hebat berbunga durian...semerbak mewangi pagi2..pernah
bau bunga durian? mustahil x pernah kan...tahun ni macam elok jer musim durian
baru jer lepas berbuah..ni berbuah lagi..rezeki nak bagi anak cucu makan kot...

 lambakan bunga2 yang dah matang dan gugur..
 memutih atas tanah
 see...again...setiap sudut...
 nampak x bunga2 durian yang lebat tu?
 guna kamera cikai jer..so gambar x mantop..
 berlari2 anak aku nak tunjuk bunga durian kat anak dara aku tu...dia pun agak eksaited nak tgok..
 cantik kan?pas tu baunya wangi...
anak dara aku ..eksaited nak tgok bunga durian..tp ajak pi bawah pokok..geli...
eleh...feeling2 diva konon...awak tu org kampung x payah la nak geli sgt..
x kelakar okeh...
ni la budak2 zaman sekarang...semua geli..aku dulu segala ceruk selut aku redah...
x kisah pacat pun..ini...baru ajak terus..eeeeeeeee...kakak geli la mama nanti ada pacat...sapa nak tolong...
menyampah aku....elok sgt buat perangai mcm tu...adik aku si kudut tu pun
jakun x pernah tgok bunga durian..aku ajak amik gambar bawah pokok durian..geli konon...
menyampah lagi sekali..x kelakar ok...feeling2 diva..mengada....
Pak Lang aku ckp..kalau menjadi durian kali ni...insyaallah awal Januari dah masak dah...weeee...
suka2....


9 comments:

  1. seronoknyaa....!!! hati2 tau... kot2 ada terpijak lebah yg suka hinggap kat bunga2 tu.. sebab manis kan...??? sebab sy sendiri pon penah rasa bunga2 tu semua.. lebih kurang macam madu laa.. hehehe

    ReplyDelete
  2. wauu wauuu weee. kt mana kampung kak?

    ReplyDelete
  3. Siti Saliza
    - insyaallah...mmg berhati2..

    ReplyDelete
  4. Hasrina
    - Kuala Pilah NS...Seri menanti...

    ReplyDelete
  5. hahahaha...ekceli ni bru 1st time tgok bunga durian.xtau la pokok durian da bunga..hik3 :)

    ReplyDelete
  6. hahahaha...ekceli ni bru 1st time tgok bunga durian.xtau la pokok durian da bunga..hik3 :)

    ReplyDelete
  7. hahahaha...ekceli ni bru 1st time tgok bunga durian.xtau la pokok durian da bunga..hik3 :)

    ReplyDelete
  8. baru pestime tengok bunga durian nie... cantik gak bunga dia kan....bestnya ada dusun durian...

    nanti dah musim nanti jemputlah kami ke kampung along (haha tak malu).. eh tapi tak boleh kot sbb dalam pantang kot...

    ReplyDelete
  9. Bunga durian ai boleh bau tapi buah durian.. eeerrr..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah