Wednesday, July 20, 2022

WW~Tidak Ada Mak Yang Sempurna

Assalamualaikum...

Sejak Mak Pah mula sakit ni...SA x leh terbaca apa je artikel pasal mak..pasal anak- anak x peduli mak ayah mereka...sibuk bab kerja...entah automatik jadi sayu...jadi sebak..teringat mak sendiri...syukur Mak SA duduk sekali ngan SA...syukur SA masih ada peluang berbakti dan menjaga keduanya...Syukur SA masih boleh nampak Mak depan mata...orang lain yang dah takde Mak? Dah takde Ayah?
Pasti kerinduan nak buat semua tu akan ada...kan?



 

Datanglah jika Mak memanggilmu hari ini, kerana esok Mak tidak akan memanggil lagi..


Jangan sakiti Mak, Mak sakit melahirkan kita, tapi Mak gembira.


Jangan sakiti Mak, Mak sudah banyak terluka, tapi Mak sabar dengan kita.


Jangan sakiti Mak, kerana Mak tiada gantinya..


Tidak ada Mak yang sempurna, tetapi banyak Mak yang bersedia mengorbankan nyawa untuk anak- anaknya.


Mak memiliki hati yang ikhlas sehingga tidak pernah membalas jasanya yang menjadikanmu seperti sekarang.


Mak adalah orang yang tetap ada, ketika orang lain meninggalkanmu.


Waktu bersama Mak tidak lama.


Waktu berjalan begitu cepat, dan tidak rasa yang dia sudah berusia.


Sebelum ajalnya, luangkan waktu bahagiakan orang tua kita kerana dia jambatan kita menuju ke syurga


Jangan sampai hanya tinggal penyesalan


Dan baju- baju peninggalannya..

6 comments:

  1. Ya Allah, sedih lah.. kadang memang terlepas cakap je ngn mak.. Allahuakbar.. terima kasih mengingatkan...

    ReplyDelete
  2. good sharing & good reminder...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..masih ada mak dan ayah..

    ReplyDelete
  4. Sedihnyaaa....tersentuh hati baca..

    ReplyDelete
  5. Aini pun duk 1 rumah dengan mama Aini..
    Sakit demam kite boleh tengok..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah