Saturday, July 23, 2022

Bihun Sedap Acu Masak

Assalamualaikum...

Petang tadi punya cerita...sebenarnya nak tido...tapi otak ni macam nak bekerja lagi....puas tahan untuk buat entry esok aje..eh..mencurah-curah plak idea ni nak kena keluarkan plak..kalau x memang sambil tido sambil menyusun ayat...

Opick petang tadi mintak nak makan bihun goreng...selalu dia nak makan maggi sedap..tapi x bagus an asyik makan maggi sedap atau dia sebut mee hitam..agaknya ibu dia dh ajar makan bihun goreng...so gigih la ibu masakkan bihun goreng petang tadi...letak ayam.leta daging dan sayur..kalau ada tauge mesti sedap jugak tu...mamalong memang tengah sakit x leh nak gerak sangat so tak dapat nak tolong. 

Jom la tengok gambar yang sempat SA snap td..



 

Eh....sedap plak bihun ibu Opick buat hari ni..minggu sudah x berapa sedap...SA plak memang suka bihun yang tekstur macam ni..x suka yang dh dipotong2 tu...sedap makan dan 2 kali tambah...Opick ngan Tiara beberapa kali tambah makan...

Bihun kalau kena cara masaknya..kena rencahnya...memang sedap la kan...selalu tengok kat ig orang masak bihun cantik je..SA buat kadang menjadi kadang x jadi..sebab tu SA jarang masak bihun...Mak Pah buat bihun pun sedap tp sejak dah x sihat memang susah nak makan air tangan Mak Pah masak....

Esok x tau la Ibu Opick masak sarapan apa plak...kita tengok nanti ye....


Hanya Berkongsi
SA 23072022

7 comments:

  1. sedap mihun masak gini! kalau ada rasa pedas pedas tu lagi kaw rasanya!

    ReplyDelete
  2. lama tak goreng bihun..kna goreng macam ni jgk la..:)

    ReplyDelete
  3. Mihun sedap, tapi sy suka lagi mihun Singapore.. hehee

    ReplyDelete
  4. kalau saya suka yang hancur pulak kak hehe..

    ReplyDelete
  5. wah sedapnya nampak basah2 gitu

    ReplyDelete
  6. saya pun suka bihun goreng macam ni...kalo potong pun potong dalam kuali tapi sekadarnya saje, tak suka yang pendek2 sangat tu..

    ReplyDelete
  7. Ala....terliur pulak mihun tu...nak kena masak mihun jugak ni

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah