Friday, March 20, 2020

Please Stay At Home

Kakak nak amik kesempatan ni untuk merayu semua rakyat Malaysia..tolong la jangan Selfish sangat..baru 2 hari Kawalan Pergerakan ni berlangsung kakak dah rasa sangap dh..tapi kakak sabar je..ada je benda yang kakak boleh buat untuk divertkan perasaan risau kakak bab Covid-19 ni..bukan senang ye nak bagi semua orang paham bab kena #stayathome ni especially yang melibatkan parent yang dh biasa keluar sana sini bebas kemana-mana..so..tolong la..takkan kita semua nak terus ke arah Perintah Berkurung dan keliling kita di jaga oleh pihak tentera? Segala serba serbi terbatas nanti especially kelonggaran nak pergi beli makanan tu di tarik balik..tolong la..simpan sikit Selfish tu ke tahun akan datang..tahun ni sila jadi BIJAK banyak skit...sama-sama kita banteras virus ni dari terus merebak..things are getting worst people.... Wuhan pun hari ni dah declare bebas virus Covid-19..sebab apa? Sebab semua rakyat diorang dengar cakap dan bekerjasama. Tak boleh ke kita semua jadi macam tu....


#donemembebel 
#suriaamandadotcom 
#malaysianlifestylebloggers 
#lifestylebloggers

7 comments:

  1. kan...frust tgk bila ada yg masih x follow arahan perintah kawalan pergerakan ni...

    ReplyDelete
  2. Ada baca berita Wuhan hari ni hari ke-2 kes 0. Pendekatan negara China memang ketat, dorang lockdown terus. Langsung tak boleh keluar.

    ReplyDelete
  3. Kan kak.. degil sangat diorang ini.. kes makin meningkat pula tu..

    ReplyDelete
  4. saya faham sangat kak, mak ngan bapak kat kampung tu pun sama..degil nak keluar jugak beli barang jauh2 kat pasaraya sana..pergi pulak berdua..da pesan da suruh adik je beli, tapi alasannya adik tak tau nak beli ape..adoiii risau saya dibuatnya...

    ReplyDelete
  5. marilah kita stay at home. Manfaatkan masa sepenuhnya dengan yang tersayang.

    ReplyDelete
  6. anak2 aida da kebosanan tahap maksima.
    sibuk dah ckp dgn aida agar abis je pkp ni jom gi makan pizza :) ha ha ah ha...
    diorang nak makan kat kedai, tak nak tapaw.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah