Tuesday, March 31, 2020

Menu RMO Day 14 SA Masak

Hi korang....

Ikutkan hari ni merupakan hari terakhir kita kita  perintah kawalan pergerakkan kan? Tapi kerajaan melanjutkan lagi 2 minggu..kalau boleh biarlah 2 minggu sahaja lagi..jangan lah sampai 2 bulan bulan seperti yang dibayangkan oleh kerajaan. 2 minggu duduk rumah ni pun rasa tepu sangat otak inikan pulak 2 bulan kan. Aktiviti SA macam biasa la..kalau tak masak...makan dan buat kerja office..makanya baring dan tidur je la..lepas tu bising berat badan naik kan...pening la fikir berat badan ni..hahaha....

Semalam ada kawan office masak lauk ikan mayong masak cuka. SA x tau nak masak ikut resepi dia. Tetiba terbayang plak kari ikan mayong...uii sedapnyaaa kalau dapat..mulut ni gatal pi ckp kat Abah lama x makan ikan mayong..then abah cakap memang abah nak pi kedai hari ni...apa lagi SA bagi la duit buat beli ikan mayong dan sayur apa apa yg patut...so...masak kari la kita hari ni.....


Kari ikan mayong campur bendi...perghhh...best giler combination kari dan bendi...


Sayur goreng


Jiran sebelah bagi buah nenas sebiji..mak nak buat acar jelatah...


Tongkeng ayam goreng 

Sedap betul makan hari ni..ikan mayong tu abah amik bahagian badan dan kepala..memang sedap la makan...SA sekarang dh pandai masak kari sedap...so SA je la masak hari ni....

SA stress hari ni lambat masak..banyak benda nak kena uruskan hari ni...masa masak SA pakai wireless earphone so pasang lagu kuat2 sambil masak sambil nyanyi sorang-sorang kat dapur..style SA buat apa kerja sekali pun SA memang akan pasang lagu..baru laju buat kerja...sekali kena sound ngan mak nenek kecik si Dida..dia masuk dapur sambil bercekak pinggang dan geleng kepala

Dida : Mama!!!!ooo mama!!! mama!!
Mama : Ha...apa ...nak air ke..
Dida : Bukan da nak air la mama....(sambil tepuk dahi dan buat muka)
Mama : Dah tu nak apa...jangan kacau mama la..mama nak masak..
Dida : Uwan suruh da cakap kat mama...Mama kalau nyanyi kat dapur nanti mama kawin org tua..
Mama: alaaaaa...takpe la...kawen org tua banyak harta..
Dida : Mama jangan lawan cakap uwan tau...nanti jadi anak derhaka nanti...
Mama : Ye la...ye la...mama perlahankan lagu..
Dida : Aduyaiii...bising aje...

😆😆😆😆😆😆😆 kan dh kena marah ngan mem kecik....

8 comments:

  1. semua pun sedap....amboi mem kecik tegur...hehehe....tpi dia dinasihatkan oleh uwan...bukan calang calang penasihat tu....kalah la mama....

    ReplyDelete
  2. Dapat orang tua banyak harta takpe
    takut dapat orang tua banyak penyakit.

    ReplyDelete
  3. Sedap pulak tgk ayam goreng tu memalam ni .. hmm sib baik ada ayam dalam peti sejuk, leh la masak esok.

    ReplyDelete
  4. tongkeng aym sedappppppnyaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  5. semlm goreng tongkeng ayam.
    masak asam pedas ikan tenggiri.
    ulam timun.
    tongkeng tu utk ratah jer. kudapan aida laki bini depan tv :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah