Thursday, September 1, 2016

Kuku Pun Nak Manja Jugak Kan?

🎼🎵Jari-jariku sakit semua..kerna bekerja hari..hari...🎼🎵

Sebelum ni aku bercerita tentang penjagaan kewanitaan atau penjagaan bahagian intim kan...jangan lupa kuku juga perlu sesekali di manjakan..bahagian tangan adalah yang selalu kita gunakan..hanya akan berehat ketika kita tidur..betul tak?So..tak salah kalau sesekali kita berikan rawatan untuk kuku...

Berpeluang membuat rawaatan di salah sebuah salon di Mid Valley, terlanjur pi situ kan..pergi sorang plak...so hanya dapat ambil gambar ni jer la...manicure yang aku buat ni tidak melibatkan sesi mewarna kuku ye..aku tak buat warna- warna kuku ni...dulu pernah la buat..itupun kalau time period kan..kang tak sah plak solat kalau selalu warnakan kuku...eh tapi sekarang dah ada pewarna kuku yang peel off kan..tapi you know me...ko ingat aku rajin nak mengadap benda alah tu ..aku ni dah la jenis selalu masak..payah sikit nak warna kuku guna peel off ni...leceh lagipun....


Asah amoi..jangan tak asah


geli tapi seronok tau...

Ringan dah rasa bila kuku dah siap manicure...

Eh tak buat pedicure ke...aku tak cukup masa..inipun amik masa 30 minit amoi tu belek jari aku..dia offer jugak buat sticker kat hujung kuku...jari aku jenis runcing..kuku plak x panjang dan tak terlalu pendek...tapi non hado la aku nak buat...sesekali ok la...

Untuk sesi Manicure ni aku dikenakan RM55 hengget....amik kau.....eh..sesekali takpe kan...selalu dah majakan rambut...muka...badan...kuku kaki jer belum dimanjakan lagi...

Nanti aku nak pi urut satu badan plak kat kedai yg di kelolakan oleh orang buta kat Sungei Wang Plaza....hari tu dah cuba dah urut separuh badan...sedap akak tuh urut aku..dari Medan lagipun...dia bekerja dengan orang buta...nanti nak pergi lagi amik urut satu badan 1 jam plak...murah pun murah....

ini la citer hari Kemerdekaan aku semalam...takde sambut apa pun..as usual macam tahun2 lepas..nak pergi Dataran Merdeka memang mintak ampun la siang2..aku susah sikit kalau pi tempat crowded..kang panas, rimas..terus pitam plak...dari aku menyusahkan diri sendiri dan orang..baik aku tengok dari rumah je...

Kbai....

9 comments:

  1. saya pun suka manjakan diri. Lama tak pi manicure. Nak buat dengan padi sekali insyaallah. Orang pempuan ni kene jaga byk aspek.

    ReplyDelete
  2. Syoknya.. Ros tak pernah lagi buat. Bila hujung minggu teringin jugak nak gi spa manjakan diri.

    ReplyDelete
  3. Tak pernah lagi gi buat gini.. Teringin tapi tak berkesempatan..
    Seronok sesekali manjakan diri camnie..

    ReplyDelete
  4. xnah bermanicure pun...
    teringin gak nak manja2kan diri dari hujung rambut hingga hujung kaki
    bestnya..lagi2 kalau dapat spa urut bagai kan..manyakk siokkkk

    ReplyDelete
  5. Zaman sekolah dulu suka guna serbuk batu marmar utk kilatka kuku..

    ReplyDelete
  6. Tak pernah buat manjakan kuku ni kena cari gak kedai nak g cuba hahahahaha

    ReplyDelete
  7. Kuku & jari kite tak berapa nak lawa.. Malu nak gi manicure pedicure gini.. Huhuhu~

    ReplyDelete
  8. Tempat yang u nak pergi urut tu nanti share (pm) dekat ai ek.. Nak try jugaklah..

    ReplyDelete
  9. macam best je..tak pernah lagi buat manicure ni..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah