Thursday, September 22, 2016

Lunch Set Asam Pedas Ikan Jenahak

Hi korang...
Huhu..dah petang baru up pasal lunch td..alhamdulillah lunch hari ni di taja..makan set Asam Pedas Ikan Jenahak..terbakor bibior teman...giler pedas tp sedap..aku suka hirup...tapi satu masalah plak perut meragam sebab makan pedas sangat....padan muka aku...sedap tp x fikir bahana yg sampai...


Nasi dengan ulam kacang botol dan timun


Sepotong ikan jenahak dan sebiji kacang bendi


Papadom dan sambal belacan pedas berapi...


Alhamdulillah kenyang perut suka hati...happy perut aku makan asam pedas...nak masak selalu asam pedas x berapa pakar..bukan tak pandai..boleh cuma tak sama dan x sesedap yang beli ni la...harga pun murah...satu set ni RM7.50....
Murah kan?


18 comments:

  1. Sedapnya... Favourite i ni kalau lata asam pedas mmg boleh telan2 ailio dibuatnya

    ReplyDelete
  2. Disebabkan tak makan apa2 dari lunch tadi, rasa macam ngencess air liur... sampai hati :(

    ReplyDelete
  3. sedapnya, meleleh air liur tengok asam pedas tu.

    ReplyDelete
  4. ikan jenahak memang sedap, lagi-lagi buat asam pedas..aduhai terliur tau. mana nak cari malam-malam ni.

    ReplyDelete
  5. Fuh, ika jenahak tu masak apa2 pun sedapkan kak sa?

    ReplyDelete
  6. AI TAK PANDAI MKN ASAM PEDAS ... KLU GULAI ...MMG TERER LA ...BERTAMBAH2 ...ALMAKLUM LA ORG KEDAH GULAI JE DIHATI

    ReplyDelete
  7. ikan jenahak ni kalau beli dekat cafe mmg mahal..
    selalu dieorang masak asam pedas..

    ReplyDelete
  8. Balik kampung mesti nak makan asam pedas.. rasa tak lengkap kalau tak dapat.. ;)

    ReplyDelete
  9. Ikan jenahak mmg fav..
    Kena pulak asam pedas melaka..mmg ternagkat la

    ReplyDelete
  10. sedap tu dapat asam pedas.. nyummy!

    ReplyDelete
  11. uih sedapnyaa kak oi. murah pulak tu. berbaloi sangat

    ReplyDelete
  12. Lama tak makan asam pedas.. Sedapnya kalau dapat nih.. Nyum2!

    ReplyDelete
  13. Sdapnya.. sy pn klau msak asam pedas fail.. suka lg klau orng msak..

    ReplyDelete
  14. perghhhh..mesti pedas gilosss ni kan..klu kite memang meragam la perut makan pedas sangat..hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah