Friday, July 14, 2017

Siput Sedut RM8 Mahal Ke Murah?

Hi korang...

Dari bulan puasa lepas SA nak sangat makan siput sedut tapi tak berkesempatan nak beli atau makan kat mana- mana...Siput Sedut Masak Lemak Cili Api memang fav SA..kalau ada lauk ni memang dah tak pandang dah lauk lain...mengadap ni jer la..sampai Mak SA cakap ni tak jadi lauk...ni untuk meratah jer ni..hehehe...memang pun..leka menyedut kalau dapat ni ha...

So hari ni dapat la makan semangkuk siput sedut masak lemak cili api ni...RM8 semangkuk mahal ke?SA kalau dah mengidam memang tak fikir dah harga...dapat makan jadi la...yang best siputnya plak besar2 dan gemuk- gemuk...puas gak la makan walau sebenarnya tak puas...


Up plak ngan cucur udang....


sedap....

Okey dah tak mengidam cucur udang dah....cukup la ni....lepas ni tak yah cari- cari dah...sebenarnya bukan tak leh buat sendiri...duk rumah sewa kan..so apa jer yang ada..kalau balik Seremban ke balik kampung ke ada gak faedah bancuh cucur udang sebab tukang makan ramai...ni nak makan sorang..okey la seketul RM0.70 jer....

korang kalau teringin makan apa- apa macam SA ke? Lebih suka beli ke atau buat sendiri?

38 comments:

  1. Sedapnya siput sedut kak. Sy xtau mhl ke murah. Kalau teragak nak makan sanggup beli kak. heheheh kat kedai jrg mkn. selalu msk sndiri bru puas.

    ReplyDelete
  2. Saya pun sama. Hanya kalau balik rumah mak je boleh melantak macam2 hasil tangan mak.... duk sengsorang, suka beli je

    ReplyDelete
  3. Saya tak pernah makan siput sedut. Selalu je jumpe tp entah kenpe tak terase nak makan. Rugi nyeee

    ReplyDelete
  4. tak reti sedut siput hihi..
    kalau teringin pape selalu beli kedai je.sbb makan dgn suami je, anak2 jarang sgt nakakam ape yg mak ayah ni makan..

    ReplyDelete
  5. Tak tau nak jawab mahal ke murah sebab tak pernah makan kak...

    ReplyDelete
  6. Tak pasti pula harganya... Tapi memang sedap kalau pandai masak. Fav nie

    ReplyDelete
  7. My feveret siput sedut tu. Dah lama tak menyedut.

    ReplyDelete
  8. Tak tau le mahal ke murah RM8 tu, tapi kalau ada depan mata beli and ngapp je sebab fav ni, nak masak sendiri leceh nak ketuk2 belakang dia tu..:D

    ReplyDelete
  9. boleh tahan agak mahal harganya... tp tgk jgk tempat kt mana SA mkn tu, restoren ke kedai biasa ke.... tp kalau mcm dana bila dh tingin, mahal ke murah tolak tepi

    ReplyDelete
  10. kalau nekcik ..rasa ada duit beli jerlah kalau sendiri jer yang nak makan..kalau beli siput nak masak lagi lah bnayk modalnya..santan pun dah mahal!!

    ReplyDelete
  11. Harga berpatutan tu..janji sedap hehe

    ReplyDelete
  12. harga berpatutan tu...tapi kalau makan area Kuala ...murah la sikit ..kecuali Kuala Lumpur..hehehh

    Cth Kuala Kedah ke Kuala Perlis ke

    ReplyDelete
  13. sipuut sedutrm8 . urmm harga berbaloi kalau masakan tue sedap , better beli sendiri kat pasar boleh makan banyak

    ReplyDelete
  14. Sedapnya cucur udang.... Mcm SA jugak kalau ramai buat sendiri.. Kalau sorang dua je, membeli la alamatnya... Hehe

    ReplyDelete
  15. Dulu minat gila siput sedut tapi sekarang dah kurang sikit. Hihi...

    ReplyDelete
  16. PC suka siput sedut...cuma sekarang macam fobia nak makan..sebab ada sekali..entah macam mana tersedut over dengan cenggkerangnya PC tertelan..syukurnya kecil je..fobia sangat2..mimpi ngeri jadinya...kalau makcik PC suka masak dengan batang keladi..

    ReplyDelete
  17. siput sedut memang mahal sekarang ni SA..yang belum masak pun sama..tapi laku je sbb susah nak cari kan..gee & family semua suka menyedut siput nih..hahaha

    ReplyDelete
  18. Nak makan mesti tahu cara nak sedut...kalu tidak isi siput tak keluar

    ReplyDelete
  19. Arghhhhhhh sedapnya siput sedut.. onie kalau teringin yang amat tak kira harga mahal ke tak..hihi

    ReplyDelete
  20. sampai sekarang tak pandai2 lagi makan siput sedut...tak tau kira mahal ke murah sebab tak pernah beli sendiri..huhu

    ReplyDelete
  21. sedapnyaaaa. siput sedut masak lemak is awesome! Tapi alja tak tahu mahal ke murah sbb selalu emak yang beli, kalau beli bahan basah emak suka beli dekat pasar pudu sebab murah sikit dari pasar pagi yang biasa berdekatan rumah. Tapi sayangnya Alja tak reti makan siput sedut ni. haha

    ReplyDelete
  22. sudah lama x makan siput sedut..hehe. nampak gambar je air liur sudah keluar haha

    ReplyDelete
  23. Selalu Ika makan semangkuk RM10. Tapi kalau tengok volume dalam gambar tu. Erggg sikitnya

    ReplyDelete
  24. Tak tahu nk kata mahal atau murah. Jarang beli kak. Dah beranak pinak ni, byk msk sendiri. Tp selalu menu simple.

    ReplyDelete
  25. kak sa....saya satu family antu siput sedut...yg bdk2 kecik kt umh ni jenuh lina kena sedutkan...hihi...okla tu kak sa harga dia..lagipun besar2 siput nya puas la makan kan...

    ReplyDelete
  26. Kalau mengidam, lagi suka cari je sebab tak reti buat sendiri haha

    ReplyDelete
  27. Fuh!!! Sedapnyaaa kak! Fav ena siput sedut masak lemak tu. Nyumnyumnyummmm

    ReplyDelete
  28. sdpnya...feberet tu siput sedut. mask sndiri puas hati boleh merath siput.hehe

    ReplyDelete
  29. Swya tak pernah makan siput sedut yang ni
    Tapi kalau balik kelantan, saya makan siput sedut yang kulit licin tu. Cari dalam sawah

    ReplyDelete
  30. Siput sedut ni segan nak makan kat kedai. Kasi tapau makan slurrrppp kat rumah. Wakakaka.

    ReplyDelete
  31. mahal jugak rm8. kat bentong selalu mak Salma selalu beli rm5 semangkuk. sedapnya, nak kena gi beli jugak ni.

    ReplyDelete
  32. Perrggghhhh...memang pebret den ni, Siput Masak Lemak Cili Padi... Hehehe...
    Mahal tu belakang kira kalau berbaloi, sedap dan menepati citarasa... Lagi2 yang dok mengidam mcm Kak SA.. LeYa kalau teringin sesuatu tu depend la.. Kalau kerajinan datang, buat sendiri.. Kalau tahap kemalasan menguasai diri, gi beli aje.. Hehehe..

    ReplyDelete
  33. kalau kat KL, macam okay jek kak.. lagi2 kalau kuahnya pekat santan dan pedas ngam ngam.. wuhuuu.. sedap nye lahai !!!

    ReplyDelete
  34. Baru je makan siput sedut kat open house di Armada Hotel, sedap giler

    ReplyDelete
  35. perghhh sedapnyaaa kakakkkkk! lama dah tak makan siput sedut
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  36. sedapnye siput sedut tuee..lama xmenyedut..hihi

    ReplyDelete
  37. siput sedut sekarang pun dah mahal dah. no wonder kalau dah masak lagi mahal. betul kata akak, kalau dah mengidam tak fikir harga dah. janji dapat makan

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah