Thursday, June 23, 2016

Tepung Pelita...Mana Pelitanya???



Suka tepung pelita?
Kalau nak tau tepung pelita memang kegemaran aku sepanjang masa..aku suka gak tepung pelita yang siap ada buah sengkuang yang di mayang halus..Tak berapa manis..sedap je..bulan puasa Ni Aku memang tak berkesempatan berkunjung ke bazaar ramadhan..so kirim kat adik ipar je dan kami berbuka hari- hari Sama2..bulan puasa ni dugaan Kami besar..Tak tau la kami beraya kat hospital tahun ni atau berpeluang beraya kat rumah...
Berbalik kepada tepung pelita...Kenapa Namanya tepung pelita Erk?korang tau ke..ikutkan rupa paras kuih ni memang x jumpa la pelitanya..
Kenapa namanya tepung pelita erk?
Ada sesapa tau?


14 comments:

  1. fav tepung pelita..yg ada sengkuang tu namanya kuih tako

    ReplyDelete
  2. Apa beza kuih tako dengan tepung pelita SA?
    Bekas dia guna daun pandan juga kan..

    ReplyDelete
  3. pelita sembunyi kak... hahhaha

    mcm cucur badak ngn badak berendam yg takde badaknya...
    sapa lah yg cipta nama2 kuih nih...

    ReplyDelete
  4. Peberet no..aummm. xtau napa namany gitu

    ReplyDelete
  5. Tepung pelita paya jaras memang paling feveret Nani. Sedap ! Hahahah. Pelita dah habis sebab jual kat kedai :p

    ReplyDelete
  6. pelita habis dah kak sa..orang dok beli pasang kat rumah utk raya..kikiki

    ReplyDelete
  7. saya pon suka makan nie hu3
    sedap ....

    ReplyDelete
  8. ooo..biji jagung nya tak da dalam kuih tu,kan SA..

    ReplyDelete
  9. Kat mana ada jual tepung pelita + pelita Bonde nak beli SA he he he

    ReplyDelete
  10. makan sejuk2...layannnnn...hahaha...haah akak pon suka kalau ada senguang ragup2 tu...abis dah tepenyek pelita ko dik...hahaha

    ReplyDelete
  11. uish dh lama xmakan tepung pelita..sdp2

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah