Sunday, June 5, 2016

Ikan Keli Salai Pre Ramadhan

Hi korang...
Abah hobinya memancing...kadang2 banyak dapat Ikan tilapia..kadang2 banyak dapat Ikan keli..Baru2 Ni Abah memancing dapat beratus Ikan keli Dan Abah masukkan dalam kolam..hidup Ikan tu Rupanya..ye la nyawa Ikan keli kan panjang..
Sabtu lepas Abah decided nak salai Ikan keli tu semua..Ikan salai kan sedap...boleh Simpan lama..


Ikan keli yang Dah di lumur dengan garam Dan serbuk kunyit


Ini yang Dah siap salai...nak Makan macam tu aje pun sedap..cicah air asam atau buat kicap cili..buat budu pun sedap...tapi kalau masak lemak cili api campur plak belimbing buluh lagi sedap...wangi je lauk tu..kalau Tak pun campur pucuk ubi...goreng plak Ikan masin...Walla!!

Pernah Makan Ikan salai?
Selalunya masak apa?


6 comments:

  1. Salam, wahh bestnye..main letak2 je pun hidup..itu kalau diternak betul2 tu boleh bukak pusat memancing lagi tu..haha sedap semuanya..

    ReplyDelete
  2. ikan salai mmg sdp kan..masak lemak je selalu~

    ReplyDelete
  3. Suami suka ikan keli goreng garing. Saya tak makan keli :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah