Wednesday, June 8, 2016

Rindunya Air Tangan Mak...

Assalammualaikum...
Sejak Mak sakit..memang Kami adik beradik x bagi Mak buat apa pun..baik masak..baik buat kerja- kerja rumah yg lain..Mak hanya duduk rehat atau baring je..Sejak Mak sakit kami adik beradik Dah lama tak rasa air tangan Mak...kalau tak selalunya Mak yg masak..Sekarang kalau tak abah, Ateh or Lisa..Aku la yg akan ke dapur..Tak sesia belajar masak lauk pauk ngan Mak..Tak sesia perhati Mak masak sebelum ni...walau x sama rasa ngan masakan Mak..Tp still sama cara masakan....air tangan Mak tiada tandingan kan?

Menu sahur bujang..simple je..


Daging goreng kicap


Sayur kangkung goreng

Alhamdulillah..Tak sabarnya nak tunggu Sabtu..nak berbuka dengan Anak Dan family..nak sahur ramai-ramai..Baru ada selera kan..Ni sorang2 dalam bilik..aku pandang dinding..dinding pandang Aku..Haih...sedih....

Sorry la...Aku memang cengeng skit Bab Ni (sambil kesat airmata)


9 comments:

  1. betul tu, takde sapa boleh lawan air tangan ibu. semoga mak akak cepat sembuh.

    ReplyDelete
  2. saya pun rindu nak makan masakan arwah ibu saya...nasib baik saya mempunyai beberapa orang kakak yang mewarisi resepi lauk kegemaran saya...so, kadang kadang terubat jugak laa rindu tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. dgg msk kicap or ayam masak kicap ni mmg menu wajib kat umah

    ReplyDelete
  4. Bersahur memang sedap makan goreng2 macam ni aje :)

    ReplyDelete
  5. saya pun sama kak.. cepat sedih juga

    ReplyDelete
  6. sahur dan buka ramai2 memang best..meriah..

    ReplyDelete
  7. Tak sabar gak nak rasa air tangan mak dibulan puasa...seronoknya dapat bukak puasa reramai....

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah