Wednesday, June 22, 2016

Resepi Udang Goreng Kunyit Suriaamanda

Percaya x kalau Aku cakap menu ni hanya amik masa 15 minit lebih kurang...paling senang, paling simple...campak2 je dah siap...untuk orang bujang sangat sesuai ni..ye la penat balik kerja..pas tu nak masak untuk berbuka dan sahur kan..


Bahan bahan Bawang Putih, merah Dan Bawang besar, cili api semua hiris


Udang buang ekor Dan Kepala..basuh bersih Gaul dengan serbuk kunyit dan sedikit garam..goreng dengan Minyak yang Panas..dh masak Angkat Dan letak ke tepi


Bahan yang hiris Tadi goreng guna Minyak lebihan goreng udang Tadi..biar sampai Naik bau..kemudian masukkan udang tu semula..Gaul2 Dan Perasakan garam..tutup api Dan dh siap...

Selamat mencuba


17 comments:

  1. Sedapnyaaa... nanti bolehlah rujuk resepi kak Suria. ;)

    ReplyDelete
  2. eh sama lak menu kita SA, kak ana goreng udang kunyit gak untuk iftar semalam :)

    ReplyDelete
  3. adoi...hahaha..tak menahan tengok...lepas nie...balik kompem kena buat juga

    ReplyDelete
  4. sedapnya...nyum nyum opss pose..sabo2

    ReplyDelete
  5. Selalu juga buat masa praktikal dulu... memang mudah...

    ReplyDelete
  6. Selalu juga buat masa praktikal dulu... memang mudah...

    ReplyDelete
  7. dana kalau msk grg kunyit pun mcm nih kak...
    mudah sedap pun sedap hehehehe

    ReplyDelete
  8. Nampak simple,look delicious.. tp kita suka sangat apa2 resepi goreng kunyit huhu

    ReplyDelete
  9. Nampak simple,look delicious.. tp kita suka sangat apa2 resepi goreng kunyit huhu

    ReplyDelete
  10. yummy...boleh la cuba ptg ni...ngah cr idea menu berbuka ptg ni...

    ReplyDelete
  11. Dhia suka udang goreng kunyit. Rmh ni...mmg kene stndby udang

    ReplyDelete
  12. Belum penah try udang goreng kunyit..nak cuba lepas ni

    ReplyDelete
  13. Haaaaiii asyik nampak udang je ni...xpa hri ni kita berbuka dgn udang lah

    ReplyDelete
  14. Bila dah tak tahu nak masak apa, udang goreng kunyit macam ni pun dah sedap sangat...lawan dengan sambal belacan dan ulam-ulam

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah