Monday, September 17, 2018

Sup Kepala Ikan Jenahak Sedap Untuk Mak...

Hi korang...

Selamat berhujung minggu...dah masak ke tu?SA kan demam..tp nak citer la lauk SA masak Rabu lepas..masa mak tak sihat dan SA ambil EL tu..Lepas hantar mak check up kat klinik terus pi pasar besar..mak xde selera nak makan dan darah tetiba rendah sangat so belikan kepala ikan jenahak buat sup ikan je..untuk lauk lain SA masak sayur kangkung xde plak amik gambar dan daging cincang masak lemak cili api...beli jugak jugak cendawan tiram dan dan batang celery untuk tambah dalam sup ikan.



Alhamdulillah selera mak makan...si kembar balik sekolah pun bagi diorang makan sup laju je makan..bertambah plak tu...sedap gamaknya..hehe..kalau bab sayur susah skit diorang nak makan kan..ada je alasan..tp dengan mama tak dapat la...memang kena la makan..kalau tak..xde jalan-jalan tido hotel dh...

So korang kalau buntu tak tau nak masak apa..moga 2 menu diatas membantu ye...selamat memasak semua....


11 comments:

  1. takpernah makan sup ikan hehehe :3 masak lemak tu nampak sedap!

    ReplyDelete
  2. nampak sedap....

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. tak pernah makan sup ikan..lagipun dekat kedai makan dekat sini jarang ada menu sup ikan

    ReplyDelete
  4. Salam tengah hari Kak SA. LeYa dah siap masak. Tomyam Sayur dan juga Sambal Daging je hari ni.. Hehehe... Pasti menjadi rujukan blog Kak SA kalau kebuntuan nak masak apa..

    ReplyDelete
  5. Aduhhh kak nampak sedap. Saya tak pernah masak ikan jenahak sup.. selalu kari atau asam pedas. boleh cuba gak nnti ni.

    ReplyDelete
  6. Sedapnya makan sup ikan bubuh cendawan tiram..

    ReplyDelete
  7. Sedapnya lah menu SA masak nie. Kak Sue memang suka sup ikan..

    ReplyDelete
  8. Sup ikan jenahak x pernah buat lagi....sup ikan merah pernah masak...

    ReplyDelete
  9. jenahak ni, kat kg aida buat asam pedas lada hitam.
    sedap nyer lah hai... tak terkata!

    ReplyDelete
  10. xpernah masak sup.. selalu masak asam podeh.. boleh try la mask sup nnti

    ReplyDelete
  11. Tak pernah cuba buat sup kepala Jenahak setakat ni.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah