Friday, December 13, 2019

Pokok Bunga Tanaman Adik Ipar

Hi korang...

Haa ni ast entry masa pi Muar ari tu ye...adik ipar SA ni suka tanam bunga dan pandai hias rumah...cantik rumah dia sebab tu x berani nak usik apa2 pun...kang rosak satu hal kan..ada mini taman jugak depan rumah dia..ada tersusun indah pasu- pasu berbentuk binatang dan macam- macam lagi untuk cantikkan laman..SA plak pandai sangat x pi amik gambar..just amik gambar pokok bunga je..kat taman dia tu ada flamingo comel kaler pink..ada kerusi dari batang kayu jugak...ada beberapa pokok bunga yang SA sempat snap gambar...Banyak gak pokok bunga dia cumanya SA x tau nama..main bantai snap je...SA ni tangan panas...confirm mati pokok2 kalau SA yang tanam...


Antara hiasan kat luar rumah..cantik kan...


















Semua tanaman kat atas tu adik ipar SA yang tanam...sebelum ni ada beberapa pokok orchid kampung pelbagai warna..mana ntah pokok tu..tak pulak SA tanya dia..kat belakang rumah ada la dia tanam serai sikit, pokok kunyit, daun kesum, pokok kari, pegaga, limau purut, cili dan pokok puding yang buat rendang tu...Yang tu dia tanam kat tanah...ada la sikit tanah kat belakang rumah...pokok bunga telang tu banyak dah bunganya...dia cakap biasa buat kuih talam...dia pun ada bagi benih kat abah...x tau la apa jadi benih tu nanti..samada jadi pokok atau tak jadi..hahaha...satu hal SA nak belajar buat nasi kerabu ngan buat kuih talam guna bunga telang tu...

10 comments:

  1. Wah meriah ya dengan pokok-pokok.. kalau dekat boleh jadi geng Kak Sue nie.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. Ya Allah menjadi betul bunga2 tanaman SIL SA tu. Tak semua tangan boleh menjadi kalau bercucuk tanam

    ReplyDelete
  3. Alahai sejuk betul tangannya. PH kalau pokok sayur, buah tu rajin juga tanam/jaga. Tapi pokok bunga belum pernah cuba, belum ada kerajinan :)

    ReplyDelete
  4. Rajinnya adik ipar akak tanam pokok bunga. Macam macam dia tanam. Subur subur semua.

    ReplyDelete
  5. Menjadi betul semua bunga ye. Geram tengok semua bunga tu kak

    ReplyDelete
  6. Banyak bunga tu. mesti cantik landskapnya kak..next time datang boleh amek gambar :)

    ReplyDelete
  7. wah byk juga tanaman pokok yg adik ipar tanam..menjadi semua tu

    ReplyDelete
  8. pandainya dia jaga pokok semuanya cantik dan subur. jeles gak tengok sebab saya tak pandai sgt hihi

    ReplyDelete
  9. Subur betul pokok lidah buaya tu.. Rasa mavam nak tanam jugalah..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah