Tuesday, March 24, 2020

Conversation Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan

Hi korang...

Hari ni genap Perintah Kawalan Pergerakkan hari yang ke 7. Seminggu dah uolls...sepanjang seminggu ni macam- macam dah kita hadapi kan...ada yang stress, ada yang dah sakit- sakit baadan dan ada yang dah otak tepu. Jangan adanyang dah start talk to the wall or tergelak sorang- sorang ye. Stay strong korang..tolong kuat untuk kita mengekang virus Covid-19 ni. 

Sepanjang kuarantin di rumah ni...kami adik beradik dah seminggu tak jumpa kecuali adik SA yang no 4 tu yg duduk kat rumah SA sementara waktu. Adik beradik yang lain memang tak jumpa la. Sebab tu conversation between us more to Whatsaap, Video Call dan Voice Note. Kalau Video Call nampak la muka masing- masing kan..


Video call anak buah


Voice Note

Bosan?

Ikutkan memang la bosan...ikutkan rasaa nak keluar rumah je...matahari tak kena ni...kalau keluar pun setakat pagar depan rumah je...tak bergaul ngan orang...pas tu masuk balik..huii kalau la PM or Kerajaan extend lagi terus perintah berkurung, memang mati kering la SA...Bila tengok update Covid-19 yang pesakit makin bertambah terus jadi anxiety Disorder plak..haih..cuak...masa ni la terfikir dan terbayang macam- macam kan..Semoga kita semua terus dilindungi oleh Allah SWT. Buat semua keluarga mangsa yang meninggal akibat Covid-19 ni, semoga semua tabah hadapi dugaan. Kita tak nak semua ni berlaku dan sememangnya ketentuan allah. Betapa SA dapat rasa kesedihan kalian yang tidak dapat menguruskan jenazah arwah untuk kali terakhir. Hanya allah yang tahu kesedihannya kan. Semoga anda semua terus kuat. 

Buat kawan- kawan semua...Stay cool, Stay Calm and Stay At Home.

4 comments:

  1. Harap angka yang dijangkiti akan turun. Semoga Malaysia jumpa jalan penyelesaian terbaik supaya PKP ni tak lama.

    ReplyDelete
  2. Byk benda yg kena ubah 100% kan..

    ReplyDelete
  3. naik tepu juga otak ni tak boleh keluar rumah. bertabahlah kita semua. stay at home demi kebaikan bersama.

    ReplyDelete
  4. ye kak, sama lah...kadang2 rasa macam anxiety pulak bila baca update kes dari hari ke hari...mungkin kena break sekejap dari tengok update tu untuk dapatkan balik semangat hidup..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah