Wednesday, April 21, 2010

Orang Tua2 kata....


Anak dara tak elok nyanyi ketika buat kerja dia dapur....

Katanya nanti kahwin ngan orang tua.....betul ke?sahih ke kenyataan ini...

pas tu ada lak yang cakap...jangan menanyi ketika mandi dalam bilik air..(Lisa selalu mcm ni)..

sebab nya tak ketahuan plak Lisa...

Pas tu jangan tidur meninggi hari..rezeki tak masuk..ha..ni betul..x pening ke tido sampai tengahari...

Lagi satu...jangan duduk atas bantal.....nanti tumbuh bisul....hmmm...betul ke? sbb xpernah kena bisul...

weh...mmg Lisa ni mulut mangkuk ayun la..sekali kena bisul..padan muko kan?

betul ke tak betul statement2 yang orang tua2 eh..orang2 lama dulu cipta Lisa tak tau..lum ada
kesempatan nak kaji sejarah atau lebih kurang mcm ni...Lisa x minat nak kaji sebab Lisa x suka
sejarah..huhuhu...harus pengsan ayat tu...sila sepak Lisa..ada berani!!!!!

7 comments:

  1. salam ziarah,
    objektifnya betul tapi penyampaiannya yg salah.
    xleh duduk atas bantal, takut bantal pecah/ rosak.
    xleh nyanyi kat dapur, bimbang gulai/ lauk hangit sbb brangan.
    xleh nyanyi masa mandi sbb bimbang tetamu dtg dgr suara ank dara mlalak... hihihi

    p/s sy pun suka nyanyi gak mse mandi :)

    ReplyDelete
  2. piewahid
    - itu macam ka...

    ceroi
    -mak kita kata sapa mengata kita dia kena bisul dulu..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Sependapat dengan piewahid... Tapi bab menyanyi masa mandi tu... nak jadi bujang lapuk ke?

    ReplyDelete
  4. biasanyer petua2 tu diaorg nak takot kan kite jerkkk.. hehehe...

    ReplyDelete
  5. kiasan orang lama.. niatnya mendidik.. terutama menyanyi di bilik air.. kerana zaman dulu bilik air kat luar.. bila nyanyi orang tahu anak dara yang mandi.. nanti kena intai .. haru betul.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah