Saturday, April 17, 2010

Rendang Itik ( Pernah Makan tak???)

beli itik 3 ekor RM 60
Gambar perempuan gedik teruja pegang itik

kuci2..

menunggu giliran ak disembelih


Kejadian atau peristiwa berlaku di kampung beberapa bulan yang lepas..hehehe..x per kan lambat buat citer..Lisa x kira Lisa nak buat citer jugak..kitorang mmg suka makan rendang itik..bukan itik serati tau tapi itik daging...sedap...gambar2 diatas adalah gambar sebelum pemprosesan(ayat betul ke ni)..cuma gambar terjadinya rendang xde dalam simpanan..masing2 dah lapar time tu sampai dah settle masuk dalam perut baru ingat gambar x amik..hahaha..tapi series..memang sedappp..sampai menjilat jari...cuma letih sebab buang bulu itik tu jer..semua kami buat manual..ada pantang larang proes buang bulu itik nih...masa nak cabut bulu x leh bercakap..kalau bercakap bulu tuh akan tumbuh balik..itik x macam ayam..kalau ayam kampung kita nak cabut bulu kena rebus ngan air panas sekejap..kalau itik kea cabut bulu mcm tu jer x leh guna air panas..apa pun...mmg sedap...

3 comments:

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah