Tuesday, April 20, 2010

Risau Saya Bertempat...


Dengan macam2 yang berlaku sekarang ni..Lisa dan seharusnya Kak Long amat risau..memandangkan Dania dah makin besar..makin cerdik namun masih tidak faham samada sesuatu itu boleh atau tidak...seawal usia dia ni la kta mesti jaga betul2 pastikan dia keluar dengan sapa,kat mana dia pergi dan apa yang dia buat..mcm2 kejadian kita baca dalam suratkhabar sekarang ni..bayi yang berumur beberapa bulan pun dirogol atau diliwat..kejam sungguh masyarakat sekarang...apa yang menyebabkan mereka terlalu obses pada kanak2 yang tak tau apa2 kalau dah gersang sangat pi la cari orang yang patut kan? bayar jer sebanyak mana and puaskan la nafsu tu...sana sini kes buang anak, kes rogol..kes liwat..masyaallah..apa nak jadi dunia sekarang nih...lately nih dah pesan dengan dania..kalau dengan orang tak kenal jgn ckp...dia siap kata kat mama dia.."dont talk to d
stranger yer mama"..sweet aje kan...walau apa pun kerisauan tetap mantap dalam hati kami memandangkan anak dara ni dah makin besar....


6 comments:

  1. betul tu lisa... jaga dania elok2.. shu pon ade anak sedara perempuan 6tahun.. ngan sape pon dia layan..risau nyer..

    ReplyDelete
  2. memang dunia skg sgt mencabar.. susah nak jaga anak pompuan atau pun lelaki... yg pompuan takot kene rogol dan sebagainyer.. kalau lelaki lak takot kene kes dadah lah pulak.. hurrmmm.. takot kan..

    ReplyDelete
  3. jaga anak perempuan lagi susah...
    itu la kenyataan nye...

    ReplyDelete
  4. isyyyyyyy.....mintak2 dijauhkan...selamatkan anak2 gadis kita semua...

    ReplyDelete
  5. betul tue nak membesarkan anak2 zaman skrang memang sangat2 mencabar..perlukan ketahanan mental yang sangat kuat..perlukan sokongan dari semua jugak...
    *xtaw la macam mana nanti akak nak besarkan anak2 akak lak kan..huhuhuhu mintak di permudahkan lah semuanya..*

    ReplyDelete
  6. zaman sekarang nak lepas anak bebas main sendiri memang tak le.. sangat bahaya

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah