Monday, January 29, 2018

Kempen PizzArt By Anchor Food Professional Kembali Lagi...

Hi korang...

Ada peminat Pizza ke kat sini?

Mesti ada kan....jom SA nak citer sikit tentang Kempen PizzArt By Anchor Food Professional yang kini kembali semula selepas mencapai kejayaan pada fasa kempen yang pertama pada tahun lepas. Kempen PizzArt kedua kembali untuk tahun kedua, berikutan kejayaan besar kempen PizzArt yang pertama. Dengan 18 cawangan yang turut mengambil bahagian  di Semenanjung Malaysia dan Malaysia Timur, kini kita semua boleh menikmati pizza artisanal ~ pizza yang hanya boleh dibuat dan dihasilkan oleh krew dapur dengan kemahiran masakan yang canggih dan di restoran dengan ketuhar pizza yang khusus.

So korang..sila sabar bersama SA sehingga akhir entri ini  untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pizza artisan yang dibuat khas untuk semua rakan blogger semasa Kempen PizzArt ini. Sayang sekali SA jatuh sakit masa ni dan tak dapat join semua rakan blogger tetapi sebagai tanda sokongan SA tetap hasilkan entry ini.


photo credit rakan blogger

Pizza House di Bandar Utama

photo credit rakan blogger

Bercakap pada majlis pelancaran kempen PizzArt kedua di Kuala Lumpur baru-baru ini, Pengarah Profesional Makanan Anchor Malaysia, Cik Linda Tan bercakap tentang bagaimana jenama ini terlibat di dalam penyelidikan berasaskan New Zealand dan melampaui peranan mereka sebagai
perunding restoran kepada pelanggan  dan rakan kongsi mereka. Tambah beliau lagi bahawa pasukan mereka sentiasa bersedia untuk menyahut cabaran dan menjadikan inspirasi dari trend di seluruh dunia dan menyesuaikan nya secara tempatan untuk membantu rakan-rakan kami yang berada di hadapan keluk kuliner, menggunakan hanya tenusu terbaik oleh Anchor. Dengan kajian dan penyelidikan berasaskan New Zealand AFP serta kepakaran, pasukan dapat membantu mereka mencapai keunggulan dan kejayaan yang kompetitif .

photo credit rakan blogger
Kata - kata aluan dari Ms Linda Tan, Director Anchor Food Professionals\

Sejak pelancaran penjenamaan semula pada bulan Ogos 2016, Anchor Food Professionals  telah aktif bekerjasama dengan pelanggan untuk mencari penyelesaian perniagaan dan produk serta menjawab soalan-soalan seperti meningkatkan keuntungan dan mengurangkan sisa makanan. Antara kempen inovatif terdahulu mereka yang telah membuat gelombang dalam  F&B setempat termasuk Anchor's Say and Anchor Travel Cake.



"Kami mahu merangsang pasaran dan merasakan keenakkan pizza dengan memberi peluang kepada

trend makanan global ke dalam menu kegemaran tempatan. Melalui kempen ini kami bekerjasama dengan 18 cawangan di Semenanjung Malaysia dan Malaysia Timur, "kata Ms Linda Tan.

Pizza inventif di bawah PizzArt telah di konseptualisasi  dan dicipta oleh Chef Professional Hot Cooking's Anchor Food  dan merupakan salah satu cara untuk membantu rakan kongsi mereka mencipta lebih banyak keseronokan dan pelbagai variasi untuk di tawarkan kepada pelanggan mereka. Pizza ini hanya boleh dibuat oleh kru dapur dengan kemahiran masakan lanjutan, dan di restoran dengan ketuhar khas pizza.


Jom SA perkenalkan antara pizza- pizza inventif di bawah PizzArt


photo credit rakan blogger
Cheese Pretzza


CheesePretzza panas yang dikukus adalah sangat lazat dan dimakan semasa ia masih panas! Cheese Pretzza yang diisi dengan daging, menggabungkan Anchor Cream Cheese, Anchor Extra Cream Cheese, Anchor Mozzarella Shredded Cheese, Anchor Colby dan Cheddar Cheese ke dalam adunan sebelum dibakar dan dihidangkan dengan sebilangan sos untuk dicicah dengan pizza.


photo credit rakan blogger
Pizza Rolls


Pizza Roll menggambarkan cheesiness dengan setiap gigitan kerana ia diisi penuh Anchor Shredded Mozzarella Cheese, Anchor Shredded Parmesan Cheese dan Anchor Colby serta Cheddar Cheese, daging Masala dan bayam - sesuai untuk sarapan pagi dan makanan ringan. Wow..dapat SA bayangkan meriahnya dengan cheese. Saiz yang sesuai untuk sekali gigitan sahaja..menarik kan?


photo credit rakan blogger
PizzBurger 


PizzBurger mempunyai ciri-ciri daging ayam panggang berair yang dipanggang dengan Anchor Mozzarella Shredded Cheese, Anchor Colby dan Cheddar Cheese dan dibakar dalam kerak ringan dengan Anchor Butter.


photo credit rakan blogger
Deep Cheese Pizza


Deep Cheese Pizza mendapat inspirasi daripada Chicago- authentic deep dish pizza pizza, memaparkan lapisan pemadat yang dipenuhi dengan filing yang berkrim, keenakan Anchor Shredded Mozzarella  Cheese dan Anchor Colby dan  Cheddar Cheese dengan kenikmatan  Putanesca filling.


photo credit rakan blogger
rakan blogger yang terlibat


photo credit rakan blogger
Rakan blogger ketika pertandingan makan pizza yang disediakan khas untuk mereka..siapa yang menang ni?


Bersama dengan cawangan di Semenanjung Malaysia dan Malaysia Timur, Anchor Food Professionals akan memperkenalkan rekaan ini melalui kempen seluruh negara dari Disember 2017
sehingga awal bulan Jun 2018.Anchor Food Professional berharap aliran  yang inovatif  semakin popular dan meningkatkan perjalanan industri pizza di Malaysia. Seiring dengan kegemaran rakyat Malaysia,


Kepada korang yang sememangnya penggemar pizza. Pizza artisan ini terdapat di:

  • U Pizzeria (Subang)
  • Pizza House (Bandar Utama)
  • Pizza 185 (Bandar Puchong Jaya)
  • Havana in Changkat (Bukit Bintang)
  • The Butcher's Table (PJ)
  • US Pizza (Bayan Lepas & Georgetown)
  • Mustard Sandwich House (Ipoh)
  • Food & Desire (Ipoh)
  • Temasek Hotel Cafe @ Portuguese Settlement Hotel (Melaka)
  • Hungry Bear (Melaka)
  • Finale Kitchen Bar (Segamat)
  • The Chubs Grill (Kota Kinabalu)
  • Mad Ben Cafe (Kota Kinabalu)
  • Osome Pizza (Kuching)
  • Chillax Cafe & Bistro (Miri)
  • Bistecca & Bistro (Sibu)

Okey..apa tunggu lagi..PizzArt adalah venue terbaik untuk korang terjah ketika cuti Thaipusam dan Cuti Hari Wilayah nanti. Eh..tak lupa juga...CNY pun tak lama aje lagi kan...apa kata korang bawa rakan- rakan berkunjung ke PizzArt yang berdekatan dengan korang untuk menikmati kehebatan Pizza Artisan yang sangat popular sekarang ini...

Jumpa lagi......

17 comments:

  1. yes ada dekat dengan kawasan rumah miza nanti boleh terjah U Pizzeria

    ReplyDelete
  2. Plg dekat dgn ana OU. Boleh lah try kalau ke sana akan dtg. Nampak sedap menu2 dia.

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap sangat semuanya kalau lah dekat kannn SA alangkah..

    ReplyDelete
  4. wow. menarik nyer event ni SA.
    ye la kan. byk cuti especially utk org kl / selangor.
    aida kalau cuti lama skit aje, ajak mr.asben gi makan-makan.
    nak holiday hotel, mcm kekadang tak kena dgn jadual anak-anak tuisyen.

    ReplyDelete
  5. Nampak sedap juga pilihan menu kat sini kan SA, paling dekat dengan rumah Kak Sue kat Subang. Ada rezeki boleh la singgah nanti..

    ReplyDelete
  6. menggodanya semua menu yg ada, lg2 bg hantu cheese

    ReplyDelete
  7. wah, banyak range ada..boleh cuba nt

    ReplyDelete
  8. yang berdekatan tu wajib mencuba Pizza ni..sebab lain dari yang lain kan

    ReplyDelete
  9. Ya Allah nikmatnya dpt makan kak

    ReplyDelete
  10. Piza dia nampak lain dan rasa nak teruja nak try... nnt nak pergi yang dekat Pizza 185 (Bandar Puchong Jaya) he he he

    ReplyDelete
  11. Wah sedapnya pizza kak!. Napa kat taiping takda, huhu.

    ReplyDelete
  12. wah..best nya. all about food is awesome and yummy

    ReplyDelete
  13. Nampak sedap.. ;) cuma belum berani nak makan dalam jumlah yang besar sebab takmo besarkan lagi badanku ini.. hehehe..

    ReplyDelete
  14. Ya Allah... Sedapnya Kak.... Adeh... lapar pulak rasa perut ni

    ReplyDelete
  15. Yeah!! Ada kat Ipoh.. Bolehlah cuba.. Bookmark dulu kat maps..

    ReplyDelete
  16. sedapnyaaa. bnyak tempat menarik yang ika jumpa dlm blog SA ni :) kena cuba pergi ni.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah