Sunday, January 14, 2018

Orang Suka Cakap Besar Ni..LOOSER..

Hi korang..

Ahaks....apa kes ngan tajuk yang SA paparkan tu ..dunia ni macam- macam kan korang...dengan perangai orang yang ntah tak tau la SA nak cakap macam mana..asam garam kehidupan..banyak orang banyak ragam..pening kadang- kadang..tak yah tengok masalah Farid Kamil la..tengok sekeliling kita pun ramai...letih kekadang tu tengok diorang yang over confident ni...

photo sumber google.com

SA ni hidup dh nak masuk 40 tahun dah...ish...tak nak la ingat bab umur ni..seram..haha..okey..SA hidup dh nak masuk 40 tahun...pengalaman bergaul ngan orang ramai memang banyak..ada yang okey..ada yang tak ok...pening SA ngan perangai orang..yang gila tak mengaku gilaz yang mengampu, yang mengapi-apikan orang, yang batu api batu lesung, yang poyo, yang cakap besar dan macam-macam perangai la..


Kalau kita ni layan semua perangai tu..dah tentu-tentula kita pun jadi macam tu kan?cuba kita ni kalau tak nak darah tinggi tu naik..duduk je dendiam..tak yah la amik port dengan perangai diorang tu..dia nak perli? Nak mengapi-apikan? Nak bermusuh sampai kiamat? Ater bior lantak deme ler...bak kata orang Perak kan...tak dapat untung apa pun kalau dilayan..kita buat je kerja kita lagi banyak faedah...ye tak?


Pada SA la..diorang ni yang berperangai macam ni sebenarnya LOOSER..Kurang kasih sayang..sebab tu la kerjanya macam tu je..hasut sana sini..perli sana sini..mengumpat..haaa...mmg itu la permainan dia..SA memang kalau boleh jauhkan diri dari manusia-manusia negatif ni...euww...takut la berjangkit...susah nanti kalau berjangkit...tak jadi kerja...cakap bukan main besar..kalau boleh nak satu dunia tau yang dia sorang la yang bagus..dia sorang la pandai buat kerja..memang tak leh blah la kalau perangai macam ni...

So nak buat apa kalau berhadapan dengan situasi ni?

Kalau SA...SA lebih selesa menjauhkan diri je..buat je kerja sendiri tak yah hirau benda lain...lantak la diorang nak buat apa pun..memang SA xde la nak involve..SA kerja cari nafkah untuk anak dan mak abah SA..hujung bulan cucuk kad kat atm untuk gaji je..selebihnya memang tak amik port la...tak suka situasi yang negative ni...

16 comments:

  1. Setuju SA.. memang ada ja orang macam tu, kita abaikan aja. Lelebih kita lempo batu lesung tu kat mulut dia.. pastu tanya, ada nampak aku happy?? Kahkahkah..

    ReplyDelete
  2. Sebolehnya jauhkan diri dari mereka yang looser ni..hehehe

    ReplyDelete
  3. Sebolehnya jatuhkan diri je laa.. kalau layan pun Hati panas je

    ReplyDelete
  4. elok jew jauhkan diri dari orang macam ne hati pun tak panas

    ReplyDelete
  5. Setuju SA.. !kita sama.. yeahhh!

    ReplyDelete
  6. kalau dulu suka je berdebat tapi sekarang dah malas nak layan

    ReplyDelete
  7. Yup.. Sha pun lebih suka menjauhkan diri.. lagi tenang hidup..

    ReplyDelete
  8. Stay away from these kind of people kak. Xyah serabutkan kepala kita dgn perangai mcm ni kan.

    ReplyDelete
  9. Muda lagi tu .. saya dah lepasi 40 tahun dah .. hehehe ..

    ReplyDelete
  10. Mudah2an kita dijauhi daripada orang2 yang perperangai macam ni sepanjang hidup kita.

    ReplyDelete
  11. yang negatif tu kasik jauh kan kak...jgn rapat kang terjebak sama hehehe

    ReplyDelete
  12. Jangan layan orang macam tu. Nanti kita jadi stress dok teringatkan perangai dia.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah