Tuesday, January 2, 2018

Menjahit Nampak Senang Tapi Sebenarnya Boleh Buat Stress

Assalamualaikum...

Hi korang...

Dalam kehidupan seharian sebagai seorang ibu SA memang paling x suka menjahit...memang failed dari zaman dulu lagi...ecece...dari zaman sekolah rasanya SA paling x suka menjahit..masa tu ada matapelajaran Ekonomi Rumahtangga dan bila sampai subjek menjahit SA mmg dapat markah rendah..kalau kelas memasak SA expert masa tu...sebab tu la kot bakat lebih cenderung ke dunia masak memasak je...

Bila tiba tahun baru dan sesi pembukaan sekolah yang baru SA paling stress bila kena jahit lencana dan tanda nama pada tudung Dania...dah la kain tudung licin kan..SA ni plak jenis kurang sabar...cepat nak bengis kaau bab menjahit ni...seluar SA kalau koyak pun SA hantar repair je..punya la menyampahnya kalau nak menjahit ni...sebab SA tau kalau SA yang jahit seluar tu memang x kekal lama jahitannya kan..nak2 plak benang yang dijual kat kedai sekarang x kuat...jahit macam mana pun akan koyak balik...


Pagi semalam memang menduga emosi SA betul tau...sangat-sangat stress..dua-tiga kali cubaan menjahit lencana dan tanda nama Dania gagal..dh siap jadi tinggi sangat..buka semula jahit lagi...pas tu senget plak...at last sebab mamanya kurang sabar..Acu plak amik alih..mama pergi masak lagi bagus...nasib baik la Acu ada boleh tolong....kalau harapkan mama gak...buruk la lencana ngan tanda nama kat tudung tu...

Tak tau la kenapa SA takde jiwa kalau bab menjahit ni...padahal orang perempuan kena pandai menjahit kan..senang apa2 hal emergency. Bila SA yang kena jahit memang la SA rasa lemah je nak buat..tapi sebab anak kan..nak tak nak kena gak buat cuma selalunya tak menjadi la......sapa yang sama ngan SA?

Kalau sama bleh geng...hehehee....

21 comments:

  1. sama la..bab menjahit memang la selalu bikin hangin..tapi ada juga rasa macam untung nya kalau pandai menjahit..heheh

    ReplyDelete
  2. lama dah takmenjahit. dulu time sekolah selalu jugak jahit nametag haha

    ReplyDelete
  3. kita mmg suka menjahit tp bila customer hntr jahit lencana sekolah anak lagi2 kena jahit lencana tang poket baju sekoleh alahai becinta rsnya nak kena buka dlu jahitan poket tu.

    ReplyDelete
  4. nieyl pun sama jugak...
    menjahit mmg xleh..klu masak ok..hihihi

    ReplyDelete
  5. memang pun.. akak yg x pandai jahit ni lg stress..hahaa

    ReplyDelete
  6. hahahha.. sabar kak.. bukan semua org bakatnya sama.. akak lebih kat benda lain tu

    ReplyDelete
  7. zaman sekolah dulu gigih jahit tag nama dengan lencana, sebab kalau jahit tahan lama sikit daripada tampal.

    ReplyDelete
  8. samalah saya pn xde bakat. dulu belajar jahit tulang belut dgn arwah mak pun sampai nangis2 haha.. kaka SA patut guna gam UHU macam saya. Baca entry kat blog saya

    ReplyDelete
  9. Isteri saya .. lencana ni guna gam je .. tak perlu jahit. Guna gam mudah sikiit pastu nampak lebih kemas. Ada saya tulis cara nak gam lencana ni di blog.

    ReplyDelete
  10. Samalah kak. Ana kalau bab jahit2 ni pass kat syahmi je. Tak tahu kenapa tak suka sgt menjahit ni.

    ReplyDelete
  11. Kak Sue suka juga bab menjahit nie, tapi sekarang malas ya rabbi.. ehehe.. Lagi satu kalau jahit tak senget tak sah.. memang boleh stress kan SA..

    ReplyDelete
  12. Belom ado anak..haha..tapi lama x menjahit, dulu salu jahit batu seremban jo..compan camping takpa...xpernah jahit lencana sekolah sendiri....

    ReplyDelete
  13. Nani ni langsung tak minat menjahit. Haha. Susah betul rasa.

    ReplyDelete
  14. Sy jahit lencana ok lg kak..jahit nama sakit tgn sbb nama tu jahitan tebal kan

    ReplyDelete
  15. busyra tak minat menjahit apatah lg nak menjahit.. hadoii. terkial2 rasanya. hehe

    ReplyDelete
  16. Kami pun festime layan jahit lencana sekolah anak

    ReplyDelete
  17. Hahha sy sampai skrg tak suka menjahit

    ReplyDelete
  18. Sha memang tak sentuh langsung.. Serah kat encik suami.. Kikiki.. Memang tak suka menjahit.. Leceh..

    ReplyDelete
  19. Rabia pandai sikit2 bab menjahit ni.sebab mak suruh pandai menjahit

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah