Monday, July 29, 2013

Daun Kunyit Mak Lang


Balik kg tgok kat tepi rumah Mak Lang makin gemuk daun kunyit dia...geram jer nak ambik...
hihi..tanam x nak..pungut hasil bukan main lagi..

 sure ibu kunyit dia dah besar2 
if korang tengok pun sure geram...

Mak aku amik dua tiga helai daun kunyit ni...boleh campur dalam gulai...
if buat ikan bakar balut ngan daun kunyit pun sedap....
korang suka letak daun kunyit dalam masakan?


7 comments:

  1. Replies
    1. Haah...semua dh ada..x yah beli dh...

      Delete
  2. geramnya aku tgk nok...sihat2 daun kunyit tu...

    aku suka letak daun kunyit dlm gulai nok...ermmm sedapnyaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. If ko buat gulai ikan siakap letak daun kunyit pun sodap nok....

      Delete
  3. suka letak kalau masak lemak cili api..sedap rasanya...kat rumah xde tanam pun pokok nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat kg2 banyak dik...kat bandar mmg pyh nk jumpa...

      Delete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah