Tuesday, October 22, 2013

Apakah Erti Kejujuran....


Assalamualaikum..selamat pagi u olls..

Jom kita kupas tentang Kejujuran....

Wujudkah insan jujur dalam kehidupan kita? Sejauh manakah Kejujuran mereka terhadap 

kita sebagai teman atau kawan...Di sekeliling aku wujud insan2  tak jujur...kita boleh tau 

dari gerak geri /body language...Susah nak pastikan mereka betul2 jujur

Bila sebaliknya kita dapat tau hal kita di jaja...Itu berlaku pada aku dan mereka2 yang di

Sekeliling aku...betul ayat2 dalam quotes tu..kita x mampu mengubah hati orang lain untuk berbaik sangka 

dengan kita sebaliknya kita mampu mendidik hati kita untuk berbaik sangka dengan orang lain

Ya allah...berikan aku ketenangan dalam menerima hal2 buruk, keberanian untuk mengubahnya dan 

kebijaksanaan untuk melakukannya....Amin....

Kita wajar berkongsi kesedihan, kebuntuan dengan orang yang kita percaya sebab itu adalah jalan yang baik

dari terus memendam. Bukan untuk meminta simpati tetapi hanya untuk 

19 comments:

  1. betul tu...saya setuju..kekandang sy share masalah dengan orang bukan untuk meminta simpati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekceli lebih pada nak kurangkan tekanan kan....

      Delete
  2. selalu muhasabah diri sendiri.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhasabah diri pun harus...perlu dlm kehidupan kan...

      Delete
  3. kejujuran ibarat seekor semut hitam, di atas batu hitam di malam yang gelap.. sukar di lihat tapi ada pada diri seseorang... ^_^

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Kita memang tak boleh nak mengubah orang lain tetapi kita sendiri boleh mengubah diri menjadi lebih baik. Berburuk sangka selalu bukan berfaedah pun.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Pun betul jugak..tp tu la...kita bkn duduk sorang2 dlm dunia ni kan...

      Delete
  6. Replies
    1. Betul..bila dh luahkan kita lega tp sebaliknya bila apa yg kita luahkan di jadikan bahan umpatan..

      Delete
  7. setuju tu.... Bukan untuk meminta simpati tetapi hanya untuk ... utk apa kak? ayat tergantung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least boleh kurangkan beban yg di tanggung...

      Delete
  8. Setuju.....tapi bukan senang nak mendidik hati kita nikan AM.....tanpa pertolongan Allah belum tentu hati kita ni mudah didiidik utk berbaik sangka

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah